کد خبر: ۲۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شناسایی راه های انتقال عامل ایجادکننده بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد. طبق آخرین اطلاعات، انتقال ویروسهای تنفسی از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، ترشحات بینی و دهان در محیط میباشد.

قلم‌نیوز: بسیاری از داوطلبان کنکور امسال همانند سایر داوطلبان در سال های گذشته ، آینده خود را در گرو نتیجه این کنکور تصور کرده اند درحالی که شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی ها را تحت تاثیر خود قرار داد و آشفتگی خاصی را در بین کنکوری ها ایجاد کرد.

کنکور در شرایط عادی به عنوان یک چالش اجتماعی برای داوطلبان و خانواده آنها محسوب می شود در حالی که امسال کرونا سبب شد تا کنکوری ها شرایط مطالعه ای خاصی همراه با نگرانی در زمینه سلامت فردی و اجتماعی را به دلیل شیوع بیماری کرونا تجربه کنند. یکی از راه های کاهش ویروس کرونا قطع زنجیره تماس و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

در ادامه توصیه هایی برای داوطلبان کنکور که به مقابله با ویروس کرونا کمک می کند را قرار داده ایم:

قبل و بعد از آزمون از تجمع و گردهمایی در محوطه آزمون خودداری کنید.

 در هنگام آزمون از ماسک سه لایه استفاده کنید و یک ماسک اضافه نیز به همراه داشته باشید.

 از دستکش استفاده کنید و تعدادی دستکش به همراه داشته باشید.

 از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

رعایت فاصله 1 تا 2 متر بین صندلی ها در نظر گرفته شود.

 از تجمع، دست دادن و صحبت مستقیم با همکلاسی‌ها در محیط حوزه و هنگام تردد در مسیرها خودداری کنید.

 ملزومات و مایحتاج خود نظیر لوازم تحریر (خودکار و ...)، آب آشامیدنی، مواد خوراکی و ...  را به صورت شخصی تهیه کرده و با خود به جلسه امتحان ببرید و به هیچ عنوان از وسایل اشتراکی استفاده نکنید.

 از دست زدن و نشستن بر روی صندلی امتحانی دیگران خودداری کنید، تنها و مستقیماً بر روی صندلی که شماره داوطلبی دانش آموز روی آن نصب شده است، مستقر شوید.

 دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس آلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها ،بینی و دهان شما منتقل کنند پس از دست زدن به صورت خودداری کنید.

• داوطلبان از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: