کد خبر: ۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
یک متخصص بیماری‌های کودکان با بیان این‌که ابتلا به کرونا در تمام سنین حتی در نوزادی نیز رخ می‌دهد، علائم کووید۱۹ در کودکان را تشریح کرد.
قلم‌نیوز: دکتر الهام پوربختیاران درباره تظاهرات بالینی کووید۱۹ در کودکان اظهار کرد: کرونا در کودکان ممکن است بی‌علامت باشد یا به صورت تب خفیف، استفراغ، بی‌حالی، شیر نخوردن، اسهال، علائم تنفسی مانند سرفه یا تندی تنفس و حتی فرو رفتن قفسه سینه در موارد شدید کووید۱۹ تظاهر یابد.

وی افزود: علائم گوارشی در کودکان، شیوع بیشتری نسبت به بزرگسالان دارد.

پوربختیاران درباره بروز علائم پوستی در کودکان تصریح کرد: علائم پوستی به دنبال ابتلا به کرونا در کودکان نیز گزارش شده است اما این علائم باید در کنار سایر علائم کرونا باشد یعنی با دیدن تظاهرات پوستی به تنهایی، خانواده‌ها نباید نگران شوند و نباید فکر کنند که هر علامت پوستی، نشان‌دهنده کروناست! در صورت بروز این علائم، کودک باید توسط پزشک ویزیت شود و شرح حال بیمار و سابقه تماس با بیمار کووید۱۹ گرفته شود.

وی با بیان این‌که کرونا در کودکان می‌تواند علائم التهابی داشته باشد، تصریح کرد: واسطه‌های التهابی در بدن کودک افزایش می‌یابد؛ ممکن است کودک دچار شوک شود یا ارگان‌های مختلف کودک مانند کلیه، قلب و سیستم گوارشی او دچار مشکل شوند.

این متخصص بیماری‌های کودکان با بیان این‌که کرونا ممکن است باعث بروز علائم مغزی شود، بیان کرد: ممکن است کودک دچار کاهش هوشیاری، مننژیت، انسفالیت (التهاب بافت مغز) شود.

وی با بیان این‌که کرونا می‌تواند علائمی شبیه بیماری «کاوازاکی» نیز ایجاد کند، خاطرنشان کرد: هر عامل ویروسی ممکن است باعث بروز این بیماری شود؛ کاوازاکی نوعی التهاب عروق (واسکولیت) است؛ همراه با درگیری قلبی، ممکن است علائم پوستی، ادم (خیز) اندام‌ها، راش پوستی و درگیری مفاصل نیز در این بیماری دیده شود.

این استادیار بیمارستان کودکان مفید متذکر شد: ابتلا به کرونا در تمام سنین حتی در نوزادی نیز رخ می‌دهد و این بیماری سن خاصی برای ابتلا ندارد.

منبع: تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: