کد خبر: ۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور خبر داد:
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از کاهش روزانه ۵۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور نسبت به سال ۹۲ خبر داد.
کاهش ۵۰ میلیون لیتری مصرف روزانه سوخت نسبت به سال۹۲

حسین ذوالفقاری در پنجمین جلسه مبارزه با مصرف سوخت در جمع خبرنگاران گفت: امروز پنجمین جلسه مبارزه با قاچاق سوخت در محل وزارت کشور و با حضور اعضا برگزار شد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور افزود: بر اساس آماری که از دو سال قبل گرفته شده گزارشی که از مجموع مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و سوخت و سازمانهای مرتبط داشتیم به صورت روزانه سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ در مجموع انواع مواد سوختی روزانه ۵۰ میلیون لیتر کاهش مصرف داشتیم.

وی افزود: در همین فاصله زمانی شاهد کاهش ۶۰ درصدی قاچاق سوخت بوده ایم.

ذوالفقاری در توضیح راهکارهای به کار رفته برای رسیدن به این کاهش تصریح کرد: مهمترین راهکارها عبارتند از جایگزینی گاز برای نفت سفید بویژه در کارخانه های صنعتی و نیروگاهها، بحث پیمایش برخط، نصب جی پی اس، فروش سوخت از طریق استانهای مرکزی با نظارت استانداران که در این شیوه بخشی از درآمد آن به مرزنشینان اختصاص یافت، بحث نظارت بر قسمت های توزیع سوخت و در کنار همه اینها قیمت جهانی نفت که در این کاهش مصرف تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به استانهایی که بیشترین قاچاق در آنها صورت می گرفت، اظهار داشت: بیشترین قاچاق را در استانهای همجوار با خلیج فارس و همچنین سیستان و بلوچستان داشتیم که این قاچاق اکنون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور ادامه داد: در خراسانهای رضوی و جنوبی و سیستان بخشی از فروش از طریق استانداری انجام می شود و بررسی ها و همچنین استان هرمزگان نیز در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: همچنین قرار است ناوگان درون شهری هم  ساماندهی شود که سوخت بر مبنای میزان کارکرد داده شود.

ذوالفقاری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مجلس بر استفاده از کارت های سوخت تاکید دارد، گفت: در بحث کارت های سوخت باید بگویم از اینکه این کارت ها ساری و جاری باشد تاثیر آن را می توانیم در کنترل مصرف سوخت ببینیم و استفاده از کارت سوخت می تواند بر کاهش مصرف موثر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: