وی با اشاره به جابجایی اسکناس بین مردم در موارد نادر و ناگزیر نیز گفت: توصیه می شود که این رد و بدل اسکناس با استفاده از دستکش انجام شده و در مواردی که ضرورت استفاده از اسکناس وجود ندارد، اسکناس ها را ۵ روز و در حالت ضروری در حدود نیم ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داده تا ویروس بر روی اسکناس از بین برود.

کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان با اشاره به اینکه می توان اسکناس ها را با اسپری های ضدعفونی کننده دست، گندزدایی کرد افزود: عابر بانک ها نیز به دلیل آنکه در معرض تماس مستقیم دست ها قرار دارند، می توانند منبع آلودگی این ویروس باشند بنابراین توصیه می شود بعد از استفاده از عابر بانک ها، دست ها را با آب و صابون یا ژل های بهداشتی ضدعفونی کرد.

صحبتی با تاکید بر اینکه در هنگام فشردن دکمه های عابربانک ها، از کلید و یا دستمال کاغذی باید استفاده کرد گفت: توصیه می شود اسکناس‌های دریافتی را با اسپری های ضدعفونی و یا به مدت ۵ روز قرار دادن در معرض نور آفتاب، ضدعفونی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت قرمز کرونایی استان کرمان اشاره کرد و گفت: روزهای سختی داریم و استان از این بیماری رنجور شده و کادر درمانی زیر بار موارد بسیار زیاد و غیرقابل انتظار بیماران کرونایی خم شده است.

این کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان موارد بیماران مبتلا به کووید ۱۹  در تیرماه نسبت به ماه های قبل ۲ تا ۳ برابر افزایش داشته است اظهار کرد: با وجود آنکه در نیمه تابستان هستیم اما در روزهای اوج بیماری قرار داشته و شاهد افزایش شیوع این ویروس در سطح جامعه و حتی در بین جوانان و افراد با سن کمتر هستیم.

صحبتی با اشاره به چند باور غلط موثر در دامن زدن به کووید ۱۹ در جامعه گفت: یکی از این باورهای غلط، بحث تاثیر گرما و تابستان بر روی ویروس و ضعیف شدن آن بود که هم اکنون مشاهده می کنیم نه تنها ویروس ضعیف نشده بلکه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹در تیرماه نسبت به اسفندماه و اوایل فروردین ماه که اوج پیک این بیماری را در سطح کشور داشتیم، بیشتر شده است.

وی با اشاره به دیگر باورهای غلط کرونایی گفت: متاسفانه در جامعه باب شده است که ویروس کاری به جوانان و افرادی با سن کمتر نداشته و این بیماری صرفا برای افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای است در حالی که نمودارهای مبتلایان و مرگ و میرهای کووید ۱۹ نشان می دهد که سن ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کرده به طوری که هم اکنون چند مورد بیمار بدحالی با سن نسبتا پایین را در بخش های مراقبت ویژه داریم و حتی موراد فوت زیر ۳۰ سال ناشی از ابتلا به کرونا نیز در استان کرمان داشته ایم.

این کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان با اشاره به اینکه کاهش حساسیت‌ها، سهل انگاری‌ها، ساده انگاری‌ها و حضور در تجمعات باعث شد شاهد روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان باشیم اظهار کرد: فقط رعایت کردن پروتکل هابهداشتی است که می تواند ما را از پیک اپیدمی به سلامت عبور دهد که در این راستا نیازمند یک عزم و احساس مسئولیت همگانی هستیم.