کد خبر: ۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سه نهاد بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و تهران با انتشار بیانیه یا اعتراض در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به انتصاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات اعتراض کرده و خواستار کناره‌گیری وی از سمت خود به‌واسطه استناد به سابقه فعالیتش در بسیج ذیل سوابق شغلی‌اش شده‌اند
قلم‌نیوز:  حاشیه‌ها بر سر سوابق مهرداد بذرپاش ادامه دارد، درحالی‌که سه نهاد بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و تهران با انتشار بیانیه یا اعتراض در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به این انتصاب اعتراض کرده و حتی خواستار کناره‌گیری رئیس فعلی دیوان محاسبات از سمت خود به‌واسطه استناد به سابقه فعالیتش در بسیج ذیل سوابق شغلی‌اش شده‌اند.
 
برخی کاربران ارزشی و حامیان جوان اصولگرایان هم در شبکه‌های مجازی به جمع معترضان این انتصاب پیوسته‌اند.

 یکی از آنها نوشته است: «رفقای اصولگرا، خدایی اگه اصلاح‌طلبان یکی مثل بذرپاش رو برای دیوان محاسبات معرفی می‌کردن چیکار باهاشون می‌کردیم؟».

 کاربر دیگری نوشته است: «آقای بذرپاش کاری که شما کردید ظلم به همه بسیجی‌هاییه که بی‌چشمداشت و خالصانه کار می‌کنن تا یه باری از روی دوش انقلاب بردارن، امروز همه اونا باید جای شما فحش بخورن و نیش و کنایه بشنون».

کاربر دیگری نوشته است: «فارغ از بحث صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد مذکور، این شائبه که فعالیت در بسیج دانشجویی جزء ۲۰ سال سابقه کاری ایشان محسوب شود، توهینی بزرگ به فعالیت مخلصانه بسیجیان است. در صورت صحت، منتظر پاسخ جنبش دانشجویی باشید».

 این درحالی است که بذرپاش دو روز پیش در توییتی اطمینان داده بود «به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان می‌دهم هیچ‌یک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به‌عنوان سابقه کاری به مجلس ارائه نداده‌ام».

 اما گویا این توضیحات کافی نبوده؛ آن‌هم درحالی‌که شبهه دیگری در رابطه با بحث اصالت مدرکی که او تحت عنوان سابقه کار از ابتدای سال ۷۹ از پژوهشکده شهید رضایی وابسته به دانشگاه شریف ارائه کرده، ایجاد شده است. برخی مستندات ارائه‌شده در شبکه‌های اجتماعی شائبه‌های جدیدی را در ارتباط با گواهی اشتغال به کار او طرح کرده است. مانند اینکه او قاعدتا نمی‌توانسته در دوران دانشجویی معاون تمام‌وقت آن مرکز باشد؛ چرا‌که یکی از شرایط احراز ۲۰ سال سابقه کار برای پست ریاست دیوان محاسبات، کار تمام‌وقت با رابطه استخدامی و پرداخت حق بیمه کامل است.

 با توجه به اینکه سه مؤسسه پژوهشی به نام شهید رضایی وجود دارد، این سؤال پیش آمده که او از کدام‌یک از اینها گواهی اشتغال به کار گرفته است؛ درحالی‌که برخی اسناد حاکی از این است که تاریخ احداث یکی از این سه پژوهشکده بعد از تاریخ اعلام‌شده در صدور گواهی اشتغال به کار بذرپاش است و فقط یکی از آنها سال ۷۸ تأسیس شده است.

 گواهی‌ای که بذرپاش ارائه کرده، لوگوی مؤسسه‌ای را دارد که سال ۷۸ تأسیس شده اما نشانی پایین نامه گواهی متعلق به مؤسسه‌ای است که سال ۹۲ تأسیس شده است! اما الهام اکبری، استاد دانشگاه و همسر احمد نادری، نماینده تهران که این گواهی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده گفته که مجلس به‌عنوان یک نهاد قانونی اصالت این مدرک را تأیید کرده است، این درحالی است که خود بذرپاش هم در توییترش گفته که از سال ۷۹ تا نیمه ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده است.

 در بیانیه بسیج دانشگاه شهید بهشتی آمده بود: مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، از شرایط تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات کشور، دارابودن حداقل ۲۰ سال سابقه کاری است که گمان می‌رود با توجه به شرایط سنی شما، این مورد لحاظ نگردیده است! لطفا در اسرع وقت، به‌صورت صریح و شفاف در این رابطه با این نقض ظاهری قانون موضع‌گیری نموده و شفاف‌سازی نمایید و همچنین اگر سوءاستفاده‌ای از فعالیت در بسیج دانشجویی صورت نگرفته، هرچه سریع‌تر این موضوع را به شکل مستند و رسمی اعلام نمایید، وگرنه این امر توهینی آشکار به تشکل بسیج دانشجویی خواهد بود؛ و اگر چنانچه سوءاستفاده‌ای از این عنوان صورت گرفته، خواهان کناره‌گیری شما از این سمت هستیم».

 بسیج امیرکبیر هم در توییترش نوشته است:«بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند».

امام خمینی (ره) آنان که به هر صورت بخواهند بسیج را دستاویز شهوات مادی و مقامی خودشان کنند، از ما نیستند. نمی‌گذاریم نام بسیج را به لجن بکشید ...»

 مسئول بسیج دانشگاه شریف هم در توییتی نوشت: «حضور و فعالیت تو بسیج، تابع چیزی جز اعتقادات قلبی نیست. ما همین کارت مرسوم بسیجی رو هم سال‌هاست توی بسیج شریف حذف کردیم، چه برسه به سابقه شغلی. آقا مهرداد هم می‌تونه دو، سه سال صبر کنه. فرصت خدمت همیشه هست».

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم واکنشی در همین ارتباط در توییتر داشت که در برخی خبرگزاری‌ها هم بازنشر شد اما بعدا هم توییت را حذف کردند و هم از روی خروجی خبرگزاری‌ها حذف شد.

منبع: اعتماد
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: