کد خبر: ۲۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
رشد شبکه‌های اجتماعی و افزایش ارتباطات مردم باعث شده تا اعتماد مردم به صدا و سیما روز به روز کاهش پیدا کند. حتی در اتفاقاتی مثل مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی نیز مردم برای کسب اطلاع از آخرین اخبار و اتفاقات به خبر و تحلیل‌های صدا و سیما مراجعه نکردند و به دنبال یافتن حقیقت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر بودند.
ماجرای بلال فروش مشهور در پرواز ماهان چه بود؟قلم‌نیوز: ماجرای روز پنجشنبه هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، با یک حاشیه نیز همراه بود؛ حاشیه‌ای که بار دیگر در صداقت برخی از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما با مخطبان تردید ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود زمانی که هواپیمای مسافربری ماهان که پنجشنبه گذشته از تهران عازم بیروت بود و در آسمان سوریه از سوی جنگنده‌های آمریکایی تهدید شد، خلبان این پرواز برای محافظت از هواپیما و مسافران به یک باره کاهش ارتفاع سریعی داد، این تصمیم منجر به آسیب دیدگی جدی و زخمی شدن تعدادی از مسافران این هواپیما از جمله ۲ کودک لبنانی شد. پس از این اتفاق به سرعت تصاویری از آسیب دیدگان این حادثه در رسانه‌ها منتشر شد.

صدا و سیمای ایران نیز تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد یکی از مسافران این هواپیما با صورت خونین پس از این حمله آسیب جدی دیده است. این فرد که با خبرنگار صدا و سیمای حاضر در این پرواز صحبت می‌کرد به همراه یک مسافر دیگر که در کنار وی نشسته بود جزئیات حادثه را بازگو کردند.

ساعاتی بعد از پخش این تصاویر، کاربران شبکه‌های اجتماعی متوجه نکته جالبی شدند! کاربران عنوان کردند مسافر آسیب دیده حاضر در هواپیمای ماهان شباهت بسیار زیادی به یک بلال فروش مشهور دارد.

ماجرای بلال فروش مشهور چیست؟

در ادامه آتش‌سوزی‌ها و انفجارات اخیر در بخش‌های مختلف کشور، هفته گذشته نیز شایعه شد که صدای چند انفجار در غرب تهران شنیده شده است. ساعتی بعد صدا و سیما مصاحبه‌ای با فردی بلال فروش و مشتری او نمایش داد که در آن لحظه در غرب تهران گویی در حال فروش بلال بودند، این افراد ادعا کردند که هیچ صدای انفجاری نشنیده‌اند.

حالا کاربران شبکه‌های اجتماعی، تصویر بلال فروش تکذیب کننده انفجار را کنار تصویر مسافر آسیب دیده هواپیما منتشر کرده و به کنایه می‌گویند او به لبنان می‌رفت تا دستور پخت فلافل بیروتی را بیاموزد!

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واقع سیمای ملی را متهم کردند که برای مخفی کردن حادثه انفجار از یک بازیگر برای مصاحبه و شهادت نادرست استفاده کرده است تا ضمن عدم انتشار واقعیت آنچه به وقوع پیوسته است، افکار عمومی نیز جهت دهی شود.

منبع: اقتصاد 24
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: