کد خبر: ۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:
یک کارشناس حوزوی گفت: ویروس کرونا سکولار است و ما فقط از نظر متخصصان متدین در برپایی مراسم‌ و عزاداری‌های محرم و صفر پیروی خواهیم کرد.
قلم‌نیوز: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: ویروس کرونا سکولار است و ما فقط از نظر متخصصان متدین در برپایی مراسم‌ و عزاداری‌های محرم و صفر پیروی خواهیم کرد.

وی گفت: عده‌ای امروز بی جهت به خطر برگزاری مراسم‌های محرم دامن می‌زنند. 

موسوی مطلق اضافه کرد: کرونا یک ویروس سکولار است که تلاش می‌کند کشورهای دینی را با آثار مخرب خود به سمت بی‌دینی سوق دهد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: عده‌ای در هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا، پروژه تعطیلی مراکز زیارتی و هیات های مذهبی را به‌پیش می‌بردند که با برخوردهای عاقلانه مردم و مسوولان شکست خوردند.

وی بدون اشاره به نام و هویت این عده، اظهار داشت: مراسم‌های مذهبی ماه محرم و صفر باید با شور همیشگی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

موسوی مطلق ابراز داشت: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مراکز زیارتی و برپایی مراسم‌های دینی و هیات های مذهبی کمتر از نیم درصد در سرایت کرونا نقش دارند.

به گفته وی، برخی دنبال تعطیلی و بستن راه‌های ابراز عواطف و احساسات مردم به اهل بیت(ع) و سید الشهدا(ع) هستند اما این افراد بدانند که هیچ فردی نمی‌تواند مانع از برگزاری و برپایی این مراسم‌ها بشود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: برخی افراد بی جهت اصرار دارند که تبلیغ دین صرفاً در فضای مجازی انجام بگیرد اما باید بدانیم که امروز ما اشرافی بر شبکه‌های سایبری نداریم و فقط استفاده‌کننده آن‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: ما امروز حکمران در فضای مجازی نیستیم بلکه حکم خوان هستیم و فاقد یک ایدئولوژی خاص و راهبردی در این فضا هستیم و به عبارت دیگر ابزار دست دشمن هستیم.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: فضای مجازی یک میدان مین است که باید تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کنیم و از معبرهای خطرناک آن عبور کنیم و بتوانیم به یک حکمران قوی در این فضا تبدیل شویم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: