کد خبر: ۲۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۹
طوری حرف می‌زنند انگار مجلس میدان جنگ است
یک فعال سیاسی با اشاره به اراده مجلس یازدهم برای استیضاح روحانی یادآور شد: این دولت با تمام بی همتی هایش یک سال دیگر می رود، حالا با این وصف کشور را درگیر استیضاح دولت کردن، نشان داد که مجلس تشخیص سیاسی و اجتماعی ندارد و امور محول به خود را نمی داند. در مجموع چنین مجلسی توان کمک به انقلاب اسلامی را ندارد.
قلم‌نیوز:محمد غرضی درباره ارزیابی مجلس یازدهم گفت: این مجلس پشتوانه اجتماعی ندارد چون (نمایندگانش) رأیی هایی که آوردند خیلی ضعیف است. معلوم می شود گروه ها و احزاب در تشکیل مجلس یازدهم وارد شدند. البته گرچه به لحاظ قانونی درست است اما اثر اجتماعی اش تند و تیز بودن مجلس می شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ افزود: مجلس امروز حرف هایی می زند که از (محتوای) تند و تیزی برخوردار است. نمایندگان تصور می کنند مجلس محل جنگ است. در حالیکه مجلس محل رسیدگی به امور کشور است. حالا هم که از مقام معظم رهبری اخطار گرفتند تا دولت را بیسواد نخوانند. خیلی گرفتن این اخطار برای مجلس سنگین بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اراده مجلس یازدهم برای استیضاح روحانی یادآور شد: این دولت با تمام بی همتی هایش یک سال دیگر می رود، حالا با این وصف کشور را درگیر استیضاح دولت کردن، نشان داد که مجلس تشخیص سیاسی و اجتماعی ندارد و امور محول به خود را نمی داند.

وی افزود: معتقدم کسانی که می خواهند نامزد انتخابات مجلس شوند باید مدرکی ارائه دهند که بر قانون اساسی مسلط هستند و از حدود اختیارات و وظایف مجلس اطلاع دارند. متأسفانه کسی توجه به این مسئله نمی کند. نتیجه اش هم این می شود که بعضی در مجلس تعداد اصول قانون اساسی را نمی دانند.

عضو کابینه دولت سازندگی درباره آخرین سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و احتمال مذاکره ایران و آمریکا اظهار کرد: ما سال ۷۴ در دولت آقای هاشمی مفصل درباره اینکه مذاکره با کدامیک از دو حزب آمریکا به نفع ماست بحث کردیم، نتیجه آن شد که آنها هیچ فرقی با هم نمی کنند.

وی افزود: هر چقدر استعداد داخلی را در اداره کشور افزون کنیم تا مردم وارد عرصه کشورداری شوند و جوانان با کشورداری آشنایی پیدا کنند، این مسئله کشور را حفظ می کند. نظرسنجی های اخیر نشان داده که تنها ۳۶ درصد مردم آمریکا آقای ترامپ در انجام وظایف خودش موفق می دانند، گرچه طیف مقابل به اقدامات او اعتراض می کند ولی برای آنکه اکثریت شود باید آرای خاموش را به نفع خود جمع کند که چنین توانی را ندارد.

غرضی گفت: آقای روحانی باید از استقامت مردم کشور محکم در قبال آمریکا دفاع کند و اگر طیف چپ یا راست آمریکایی احساس کند آقای روحانی محتاج به آنهاست این مسئله بیشترین ضربه را به کشور می زند و خود آقای روحانی را هم گرفتار می کند.

منبع: نامه نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: