کد خبر: ۲۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۹
پژوهشگران آمریکایی، پروتئین‌هایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند از اتصال کروناویروس به سلول‌های بدن پیشگیری کنند.
قلم‌نیوز:  شاید بتوان با پیشگیری از اتصال ویروس به سلول‌ها، از بروز عفونت در آینده پیشگیری کرد.

پژوهشگران "دانشگاه تگزاس ای اند ام" (Texas A&M) در بررسی جدیدی سعی کرده‌اند تا راهی برای پیشگیری از اتصال ویروس به سلول‌های بدن ارائه دهند و از انسان‌ها در برابر این ویروس محافظت کنند.

پژوهشگران در این پروژه، پروتئین‌های خوشه‌ای ابداع کردند که می‌توانند به پروتئین کروناویروس متصل شوند و از اتصال ویروس به قسمت‌های مهم بدن پیشگیری کنند؛ بدین ترتیب ویروس به سلول‌های بدن انسان وارد نمی‌شود و آنها را عفونی نمی‌کند.

"زیوکو نیکولوف" (Zivko Nikolov)، استاد دانشگاه تگزاس ای اند ام و از پژوهشڱران این پروژه گفت: صدها پادتن مقابله کننده با ویروس، در پلاسمای بدن وجود دارند و استفاده از پروتئین‌های خوشه‌ای، سریع‌ترین راه برای شناسایی پادتن‌هایی است که برای مقابله با کووید- ۱۹ به آنها نیاز داریم.

راهبرد پیشنهادی این گروه پژوهشی، مبتنی بر پژوهشی است که طی آن، دکتر "کنت برانتلی"(Kent Brantly)، پزشک آمریکایی که از بیماری ابولا نجات یافته بود، پلاسمای خون خود را اهدا کرد تا به نجات دیگران نیز کمک کند. پزشکان، پادتن‌هایی را در خون برانتلی یافتند که می‌توان از آنها برای شناسایی ویروس ابولا و پیشگیری از گسترش آن استفاده کرد.

پژوهشگران در این پروژه نیز راهبرد مشابهی را در نظر گرفته‌اند. آنها سعی دارند پروتئین‌های کووید- ۱۹ را بسازند که می‌توان از آنها برای سنجش واکنش‌های بدن نسبت به پروتئین‌های کروناویروس استفاده کرد.

یافته‌های این پژوهش می‌توانند در ارائه واکسن کووید- ۱۹ نیز موثر باشند.

"سوزان وودارد"(Susan Woodard)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پروتئین‌های خوشه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین واکنش نسبت به واکسیناسیون داشته باشند. این پروتئین‌ها، امکان بروز واکنش نسبت به واکسیناسیون، میزان دوام آنها و فراهم کردن ایمنی برای شخص را تعیین می‌کنند.

پروتئین‌های خوشه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین قدرت پادتن‌هایی داشته باشند که از بدن افراد بهبود یافته خارج می‌شوند. انتظار می‌رود که این پادتن‌ها بتوانند از اتصال ویروس به سلول‌های انسان و عفونی کردن آنها پیشگیری کنند.

نیکولوف گفت: من امیدوارم که بتوانیم تلاش‌های خود را در مقیاس بزرگ انجام دهیم و صدها میلی‌گرم پروتئین را به همکاران خود در بیمارستان‌ها برسانیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: