کد خبر: ۲۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
میان وعده‌هایی که به شما کمک مي‌کنند تا گرسنه نمانید
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان دوران دیجیتال چاقی و اضافه وزن است. بسیاری از ما به محض رها کردن رژیم لاغری خود، دوباره چاق می‌شویم و برای آب کردن چربی‌های اضافه دست به دامن هر کاری می‌شویم. اما معمولا هم با شکست مواجه می‌شویم.
شاید دلیلش این باشد که روش انتخابی ما چندان درست نیست. افرادی که اضافه وزن دارند و در برنامه کاهش وزن قرار گرفته‌اند بیشتر تمایل دارند از راه های کاهش اشتها و لاغری استفاده کنند که بهترین نتیجه را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. تناسب اندام یک موضوع جذاب برای همه زنان و مردان بوده و البته برخورداری از این ویژگی باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و احساس خوب در فرد می‌شود. در این مطلب شما را با هشت ميان‌وعده ساده آشنا مي‌کنيم که جزو بهترین انتخاب‌ها براي شکست دادن تمايل بيش ازحد به غذا خوردن است.

موس شکلات و آووکادو
يک عدد آووکادوي بزرگ را با يک‌چهارم فنجان شير بادام يا هر نوع شير ديگري که دوست داريد، مخلوط و يکي، دو قاشق غذاخوري پودر کاکائو هم به آن اضافه کنيد و آخر کار، يک قاشق عسل در آن بريزيد و آن‌قدر اين مواد را در مخلوط‌کن با هم ترکيب کنيد که يک خمير يکنواخت به دست بيايد.
 اين دسر ظاهر گول‌زننده‌اي دارد اما سرشار از اسيدهاي چرب غيراشباع است که به اسم اسيدهاي چرب سالم شناخته مي‌شوند؛ بنابراين هم اشتهاي شما را در طول روز کم مي‌کند و هم مقدار کم آن، به اندازه کافي سيرکننده است. در ضمن طعم شيرين عسل در اين دسر، طبع شيريني‌دوست شما را هم پاسخ مي‌دهد تا کمتر در طول روزعذاب بکشيد!

ماست و ريواس و توتفرنگي
اگر از امتحان کردن طعم‌هاي تازه نمي‌ترسيد و حاضريد براي متنوع کردن برنامه غذايي‌تان ريسک کنيد، مخلوط ماست با ريواس و توت‌فرنگي را به شما پيشنهاد مي‌کنيم. ماست سرشار از پروتئين، کلسيم، باکتري‌هاي مفيد يا همان پروبيوتيک‌هاست که باعث مي‌شوند کمتر احساس گرسنگي کنيد و ميل‌تان هم براي غذا خوردن کم شود. البته بهتر است به جاي ماست‌هاي ميوه‌اي آماده، ماست ميوهايتان را به صورت خانگي آماده کنيد، چون محصولات تجاري رنگارنگي که در قفسه‌هاي فروشگاه‌ها وجود دارد، شکر زيادي دارند، درحالي‌که ماست ميوه‌اي خانگي به ازاي هر 120 گرم، فقط هشت گرم قند و در عوض 12 گرم پروتئين دارد.

چاي زنجبيل
قرن‌هاست که زنجبيل به عنوان يک ريشه گياهي انرژي‌زا در فرهنگ‌هاي مختلف استفاده مي‌شود، انواع و اقسام محصولات فرآوري شده آن طرفداران زيادي دارد اما رساندن انرژي به بدن و رفع خستگي و... فقط يکي از ده‌ها خاصيت زنجبيل است، بنابراين اگر احساس مي‌کنيد افسار اشتهايتان از دست‌تان در رفته و نمي‌توانيد جلوي غذا خوردن‌تان را بگيريد، چاي زنجبيل را امتحان کنيد که هم به هضم غذا و بهبود وضعيت دستگاه گوارش کمک مي‌کند و هم ضدگرسنگي است.
سيب
بله، به همين سادگي! لازم نيست خرج زيادي بکنيد يا خودتان را براي درست کردن يک دسر خاص به دردسر بيندازيد، بلکه کافي است هر وقت ميل شديدي براي خوردن پيدا کرديد، يک عدد سيب گاز بزنيد چون تحقيقات نشان داده که همه انواع اين ميوه، مهارکننده اشتها هستند. شايد باور کردنش کمي سخت باشد اما سيب سرشار از فيبرهاي محلول در آب و پکتين است که شکم را پر مي‌کنند. همچنين سيب به تنظيم قند خون کمک مي‌کند و باعث مي‌شود فرد در طول روز انرژي بيشتري داشته باشد. سومين خاصيت اعجاب‌انگيز و ضداشتهاي سيب، اين است که براي خوردنش بايد آن را بيشتر از ميوه‌هاي ديگر بجويد، بنابراين در اين فاصله بدن‌تان فرصت دارد تا سيري را احساس کند.

کيک پنير و تمشک
اسم کيک و شيريني که مي‌آيد، تن و بدن خيلي از کساني که طبع شيرين‌پسندشان، آن‌ها را به دام چاقي کشانده، به لرزه مي‌افتد اما لازم نيست نگران باشيد؛ چون اين مدل کيک که با پنير کاتيج (Cottage chees)(نوعي پنير نسبتا تازه است که در بازار به صورت آماده وجود دارد) درست مي‌شود، نه‌تنها شما را چاق نمي‌کند بلکه استفاده از آن (البته به شرط اعتدال)، اشتها را کم کرده و اتفاقا ميل به خوردن شيريني را هم در طول روز کاهش مي‌دهد. رمز و راز اين کيک، در پنير آن نهفته است که پروتئين زياد و چربي کم دارد و کاملا سيرکننده است. براي درست کردن اين کيک به 2/1 فنجان پنير، نصف قاشق چاي‌خوري پوست ليموي رنده‌شده، 8/1 قاشق چاي‌خوري عصاره وانيل، يك قاشق چاي‌خوري پودر بادام، يک و نيم قاشق عسل يا شربت افرا، 3/1 فنجان تمشک تازه يا يخ‌زده و مقداري بيسکويت کراکر سبوسدار نياز داريد.

کره بادام‌زميني و موز
بهترين ميوه براي ترکيب کردن با کره بادامزميني، موز است که پتاسيم زيادي هم دارد. اين اسنک جزو ميان‌وعده‌هاي غني و سيرکننده است که کاملا محبوب متخصصان تغذيه است.

آلوي خشک
شايد اگر عادت غذايي پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هايمان را فراموش نکرده بوديم، امروز کارمان به جايي نمي‌رسيد که هر روز دنبال يک رژيم تازه براي کاهش وزن بگرديم يا کارمان پيدا کردن قرص و شربت‌هاي ضداشتها باشد. يکي از اين عادت‌هاي غذايي منحصربه‌فرد، استفاده از ميوه‌هاي خشک بخصوص آلو بود که تحقيقات جديد نشان داده خوردنش کاملا ضداشتهاست. باور کنيد يا نه، خوردن آلو با طعم ترشش، يکي از بهترين روش‌ها براي از بين بردن ميل شديد به خوردن شيريني‌جات هم هست.

شکلات تلخ
عاشق شکلات هستيد اما اگر يک تکه بخوريد، ديگر نمي‌توانيد جلوي خودتان را بگيريد؟ پس بهتر است اين بار به جاي شکلات‌هاي معمولي، يک تکه شکلات تيره با بيش از 70 درصد کاکائو بخوريد تا ميل‌تان به خوردن (بخصوص خوردن شيريني) از بين برود.
 شکلات تيره دقيقا به دليل طعم تلخي که دارد، ضداشتهاست؛ چون همين که اين شکلات را توي دهان‌تان مي‌گذاريد، پيام‌هايي به مغزتان ارسال شده و طعم آن باعث از بين رفتن اشتها مي‌شود.

منبع: تندرستي
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: