کد خبر: ۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
برخورد‌های کی‌روش در حد برکناری نیست
رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر تاکید کرد که انتخابات فدراسیون فوتبال 11 اردیبهشت برگزار می‌شود. او می‌گوید که با مجوز گرفتن از وزارت ورزش، انتخابات را با همین اساسنامه برگزار می‌کند و سپس مراحل تصویب اساسنامه در دولت را پیگیری خواهند کرد.
کفاشیان: انتخابات برگزار و بعدا اساسنامه را مصوب می‌کنیم/ اجازه توهین به کی‌روش نداده‌ایم

علی کفاشیان در ارتباط با تغییر دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل و انتقادهای انجام گرفته به عملکرد اسدی اظها‌ر کرد: ما به ازای تعامل این کار را انجام دادیم و دبیر کل تغییر کرد. از بین افراد پیشنهادی اسدی انتخاب شد و سعی کرد فعالیت‌های نبی را که شش – هفت سال برای فدراسیون کار کرد را انجام دهد. نبی فردی بود که کارهایش را انجام می‌داد، اما با توجه به مسایلی که در آن زمان وجود داشت سعی کردیم با تعاملاتی که انجام می‌دهیم و تغییراتی که به وجود می‌آوریم کار را بهتر پیش ببریم.

کفاشیان درباره این که آیا او همچنان رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل است یا خیر، گفت: تا زمانی که رییس جدیدی برای فدراسیون فو‌تبا‌ل انتخاب نشود، رییس قبلی کماکان در سمت خود باقی می ماند چرا که ما هیچ گونه عنوانی به نام سرپرست نداریم و پس از آن که مجمع انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل برگزار شود، رییس جدید انتخاب خواهد شد. علاوه بر این باید تاکید کنم که هیچ شخصی نمی‌تواند به تنهایی رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل را عزل یا نصب کند.

وی درباره اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر این که اسدی با چتر نجات وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون وارد شده و کفاشیان مجبور به تغییر دبیر کل کاری فدراسیون فو‌تبا‌ل شده است، خاطر‌ نشان کرد: خیر. حر‌ف کی‌روش را قبول ندارم. اسدی فرد با تجربه و کارایی است. در برخی از موارد ممکن است تغییرات خوب باشد و اثرات خوبی را با خود به همراه داشته باشد. اسدی سعی می‌کند کارهایش را پیش ببرد، منتهی ممکن است اخلاقش تندتر از نبی باشد. خود کی‌روش هم از چنین خصوصیات اخلاقی برخوردار است و نباید درباره ارکان فدراسیون فو‌تبا‌ل صحبت کند.

کفاشیان در خصوص مشکلات اساسنامه، گفت: مشکل اساسنامه این است که سازمان بازرسی و وزارت ورزش از دولت استعلام کردند تا مشخص شود که اساسنامه در هیئت دولت به تصویب رسیده است یا خیر، چون باید مصوبه داشته باشد و علی‌رغم اینکه در خود اساسنامه نوشته شده است که مسئولان فدراسیون آن را به دولت برده و مصوبه‌اش را گرفته‌اند اما مسئولان امر امروز اعلام می‌کنند که این اساسنامه مصوبه ندارد و حتما باید مصوبه هیأت دولت را بگیرد. بنابراین درخواست کرده‌ایم تا سریعا از سوی وزارت ورزش این موضوع به هیأت دولت ابلاغ شود تا در اسرع وقت مصوبه لازم نیز صورت پذیرد. بر همین اساس مسئولان وزارت نیز قول دادند تا سریعا این مصوبه را بگیرند و به فدراسیون فوتبال ابلاغ کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم بر اساس این اساسنامه انتخابات‌مان را انجام دهیم تا کار غیرقانونی صورت نگیرد.

وی در مورد اینکه تا 11 اردیبهشت زمان زیادی باقی نمانده و آیا شما امیدوار هستید که این موضوع تا آن زمان حل و فصل شود، گفت: ما در هیأت رئیسه یک تصمیم دیگر هم گرفتیم و قرار شد تا از وزارت ورزش و سازمان‌های ذی‌ربط درخواست کنیم این پروسه اصلاح اساسنامه بعدا انجام شود و فعلا ما بتوانیم انتخابات را انجام داده و سپس مصوبه را برای پس از انتخابات بگذاریم. چون شاید به قول شما این موضوع طول بکشد اما قطعا چون تا الان 21 روز کاری کمتر باقی مانده پس مصوبه به طور حتم تا 11 اردیبهشت نخواهد رسید. هر چند که اگر با این موضوع نیز موافقت نشود قطعا تا پایان اردیبهشت یک روزی را مشخص خواهیم کرد و انتخابات به طور حتم در همین ماه اردیبهشت انجام شود.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که صحبت‌های شما از زبان کی‌روش منتقل می‌شود، تصریح کرد: در هر صورت من و کی‌روش صحبت‌های زیادی را با هم انجام می‌دهیم، ولی من خودم حرفهایم را می‌زنم. کی‌روش برخی مواقع با توجه به اخلاق تندی که دارد از حیطه وظایف کاری‌اش خارج می‌شود. شاید حرف‌های کی‌روش نظر من باشد، اما حرف دل من نیست و بنده خودم حرفم را می‌زنم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند او در نحوه مدیریت کارلوس کی‌روش موفق عمل نکرده و اجازه داده است که به مدیریت فدراسیون فو‌تبا‌ل توهین شود، ا‌دا‌مه‌ داد: خیر. چنین اجاز‌ه‌ای به کی‌روش نداده‌ام.

وی مجددا در پاسخ به این سوال که پس چرا برخوردی با سرمربی تیم ‌ملی نمی‌شود، عنوان کرد: منظور شما از برخورد این است که یعنی به او بگویم خداحافظ و کی‌روش به خانه‌اش برود؟ ممکن است هم برخی بگویند او برخوردهایی می‌کند تا ما با او خداحافظی کنیم و خسارت بگیریم. البته من برخوردهای کی‌روش را در حدی نمی‌بینم که بخواهیم از تیم ملی برود. من تشخیص دادم که ماندن کی‌روش به صلاح فو‌تبا‌ل ایران است و شیوه‌ای که در این پنج سال‌ داشتم باعث شد فو‌تبا‌ل ایران از آن منتفع شود.

رییس فدراسیون درباره این که چه پیشنهادی برای رییس آینده فدراسیون فو‌تبا‌ل دارد و آیا خودش در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر، گفت: خیر. من در انتخابات ثبت‌نا‌م نمی‌کنم و به رییس آینده نیز پیشنهاد می‌کنم با هماهنگی لازم با وزارت ورزش و جوانان پیش برود و اساسنامه را مدنظر قرار دهد تا با افکاری نوتر ما نیز کمک‌های لازم را انجام دهیم که فو‌تبا‌ل ایران پیشرفت کند. من دلم برای فو‌تبا‌ل ایران می‌سوزد و ‌ کسانی که کاندیدا شدند می‌توانند کار را به خوبی پیش ببرند.

وی درباره اینکه آیا با نظر وزیر ورزش موافق هستید که یک رئیس فدراسیون بیشتر از دو دوره نباید به عنوان رئیس باقی بماند یا خیر، گفت: خیر، با این نظر موافق نیستم. چون در حال حاضر رئیس فدراسیون‌های دیگر هستند که چند دوره در سمت خود بوده‌اند و اما باید بگویم که ما تعداد دوره‌های فدراسیون را طبق اساسنامه مصوب فیفا تنظیم کرده‌ایم. قبلا فیفا این دوره‌ها را برداشته و این موضوع نامحدود بود اما اکنون آن را به سه دوره تغییر داده و ما هم باید این موضوع را به سه دوره تغییر دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: