کد خبر: ۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر داد
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از قطع سهمیه خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و افزود: سهمیه این خودروها قطع و یا به حداقل کاهش می یابد.
قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث

سیدمحمد مهدی پیغمرزاده افزود: مبنای این تصمیم‌گیری مصوبات سال‌های گذشته دولت بوده که در آن تصریح شده است خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث نمی‌توانند از سوخت سهمیه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر مصوبات دولت، نمایندگان مجلس نیز در قانون بیمه شخص ثالث که اخیرا مصوب شد، ستاد مدیریت سوخت را مکلف کردند تا از صدور کارت سوخت برای خودروهای فاقد بیمه ثالث جلوگیری نماید.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به بررسی‌های انجام شده در خصوص خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث اشاره کرد و افزود: بر اساس گژارشات واصله، بخشی از خودروهایی که سوخت قاچاق می‌کنند، به اینصورت است که خودرو متوقف بوده و فعالیتی ندارد و از طریق اجاره کارت سوخت و ارسال به مناطق مرزی، کسب درآمد نامشروع می‌کنند و لذا این خودروها انگیزه و ضرورتی برای بیمه کردن خودرو ندارند چراکه اصلا ترددی انجام نمی‌دهند.

پیغمبرزاده تاکید کرد: بر اساس قانون، خودروی فاقد بیمه، اجازه تردد ندارد و هیچگونه خدماتی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات کارشناسی برای اجرای این طرح از حدود یک سال قبل آغاز و اطلاعات خودروهایی که بیمه شخص ثالث ندارند با همکاری بیمه مرکزی و نیروی انتظامی احصاء و به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام شد و ستاد نیز با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه سوخت آنها را حداکثر تا دوماه آینده قطع خواهد کرد.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درخصوص آخرین آمار خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث گفت: حدود 50 هزار خودروی سنگین شناسایی شده که در سال 94 فاقد بیمه شخص ثالث بوده‌اند.

پیغمبرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کارت سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث ابطال خواهد شد؟ گفت: با توجه به اینکه در بخش نفت گاز، سیستم تخصیص سوخت به صورت آنلاین است، نیازی به ابطال کارت سوخت نبست و این کار به صورت سیستمی و نرم‌افزاری انجام می‌شود. بدیهی است پس از بیمه کردن خودرو، با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته، سهمیه آنها بار دیگر برقرار خواهد شد.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درخصوص زمان اجرای این طرح گفت: ظرف یک الی دو ماه آینده این طرح اجرایی خواهد شد و مناسب است افرادی که خودروی آنها فاقد بیمه است در اسرع وقت خودروی خود را بیمه کنند تا سهمیه نفت گاز آنها قطع نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: