کد خبر: ۲۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
رئیس جمهوری آمریکا که برای بازدید از یک بیمارستان نظامی نزدیک کاخ سفید رفته بود، نخستین بار در دوران شیوع گسترده ویروس کرونا ماسک بر چهره زد.
قلم‌نیوز:ترامپ عصر روز شنبه با پروازی کوتاه با بالگرد به یک بیمارستان نظامی رفت و ترجیح داد سرانجام به توصیه‌های ایمنی مسئولان بهداشتی دولت آمریکا و کاخ سفید عمل کند. تعداد مبتلایان کرونا در ایالات متحده رکورد زده و ماسک زدن رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند یک نشانه از وخیم بودن اوضاع باشد.
ترامپ سرانجام ماسک زد +عکس

ترامپ مهمان ویژه مرکز ملی بیمارستان نظامی والتر رید در حومه واشنگتن دی‌سی بود که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و نظامیان آسیب‌دیده در ماموریت‌های داخلی و خارجی در آن بستری هستند. او همزمان با بیرون رفتن از کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «به ویژه وقتی شما در یک بیمارستان هستید، به نظرم باید ماسک بزنید.» البته او پیش‌تر یک‌بار دیگر هم ماسک زده بود که مربوط می‌شد به بازدید از کارخانه خودروسازی فورد در ماه می. تصویرهایی که از ماسک زدن ترامپ در آن بازدید منتشر شد، مربوط به پشت صحنه بود نه برابر دوربین‌ها و خبرنگاران.

در هفته‌های اخیر چند نفر از کارکنان کاخ سفید و نزدیکان ترامپ به ویروس کرونا آلوده شده‌اند؛ از جمله کیمبرلی گیلفوی، نامزد پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا که پاسخ آزمایش او پیش از سخنرانی انتخاباتی ترامپ در مونت راشمور مثبت اعلام شد و هر دو نفر ناچار شدند به قرنطینه خانگی بروند. آمار مبتلایان کرونا در ایالات متحده تقریبا هر روز رکورد می‌زند و بیمارستان‌ها در ایالت‌های غربی و جنوبی زیر فشارند. بسیاری معتقدند کسب و کار در این ایالت‌ها بسیار زود بازگشایی شد و پافشاری ترامپ برای رونق گرفتن اقتصادی از دلایل وخیم‌تر شدن اوضاع بهداشتی بود.

در بازدید از مرکز بیمارستانی والتر رید تقریبا تمام همراهان ترامپ هم ماسک زده بودند. نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر گفته بودند او نگران است استفاده از ماسک باعث شود ضعیف و ناتوان به نظر برسد و البته توجه و تمرکز مردم را از بهبود اوضاع اقتصادی به بحران نظام سلامت و بهداشت منحرف کند. کارگروه مهار کرونا در کاخ سفید به همه مردم توصیه کرده است دست‌کم در مکان‌هایی که امکان دوری‌گزینی وجود ندارد، از ماسک استفاده کنند.

منبه» همشهری آنلاین

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: