کد خبر: ۲۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:
رئیس شورای شهر تهران هاشمی تاکید کرد کشورهایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا، از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند اما کشور با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شد.
قلم‌نیوز:محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در هفته گذشته، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رای خود را مبنی بر عدم برگزاری دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کرد. اگرچه پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود اما سازمان بازرسی کل کشور، در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانسته بود و این موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد که با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد و پس از حدود یکسال، دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری گردیده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست و شورایعالی استان‌ها در زمان مسئولیت آقای الویری، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل شده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند، انتظار می‌رود طی فرصت مناسبی که تا سال 1402 و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرایند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی شود تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار شود که مورد استقبال نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر، افزایش قابل توجه میزان تلفات و مبتلایان کرونا، در سطح شهر تهران و دیگر نقاط کشور است که پس از کاهش موفقیت آمیز این بیماری در اردیبهشت ماه، به دوره اوج این بیماری در اسفندماه بازگشته است و موجب نگرانی افکار عمومی شده است. اگر ما بخواهیم فعالیت‌های اداری، تجاری و تفریحی در شهر را بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسایل ایمنی، عدم افزایش ظرفیت زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی و لغو مراسم‌ها، آزمون‌ها و برنامه‌های غیرضروری انجام دهیم، نتیجه‌ای غیر از پیک دوباره تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

هاشمی تاکید کرد: کشورهایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا، از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند اما ما با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

منبع: پانا

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: