کد خبر: ۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
احمد دستمالچيان
نطنز و جنگ رواني

مدتي است كه مثلث شوم ضدمقاومت با طراحي حساب‌شده و هوشمند، يك جنگ تمام‌عيار تبليغاتي را عليه محور مقاومت و در راس آن جمهوري اسلامي ايران راه انداخته است تا بتوانند باعث تضعيف روحيه پشتيبانان مقاومت يعني مردم ايران و كشورهاي منطقه شوند.

مثلث غربي، عربي و عبري، تلاش مي‌كند با تضعيف روحيه عقبه مقاومت به اهداف شوم منطقه‌اي خود برسد. تبليغات اخير رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي و رسانه‌هاي غربي در مورد نقش اين رژيم در حادثه‌اي كه ۱۰ روز پيش در تاسيسات هسته‌اي ايران در نطنز رخ داد را هم بايد در قالب همين پروژه و جنگ رواني ديد و تعريف كرد.

طبيعي است كه دشمنان مقاومت، با استفاده از نفوذ، منابع مادي و ساز و كارهاي اطلاعاتي و جاسوسي كه در اختيار دارند، بتوانند گاهي عمليات‌هاي زبونانه خرابكارانه‌اي در منطقه انجام دهند. اما اينكه بگوييم دشمنان مقاومت چنان نفوذ گسترده‌اي دارند كه تمام حوادث و اقداماتي كه درون خاك ايران رخ داده است يكجا توسط آنها انجام مي‌شود، در واقع بازي كردن در زمين همان نقشه تبليغاتي و جنگ رواني است.

به هر حال ممكن است كه عوامل جاسوسي رژيم صهيونيستي توانسته ‌باشند در قالب هدايت برخي افراد فريب‌خورده و نفوذي دست به اقدامي خرابكارانه بزنند و ممكن است گهگاه از برخي اتفاقاتي كه بدون هدايت آنها انجام شده‌باشد، خرسند شوند و منفعتش را به نام خودشان بزنند. اما به لحاظ تشكيلاتي بسيار بعيد است كه رژيم صهيونيستي بتواند به صورت مستقيم در چنين عمليات خرابكارانه‌اي در تاسيسات حساس ايران مشاركت كند. مقام‌هاي اين رژيم مي‌دانند كه اگر مستقيما با منابع نشان‌دار و متعلق به اين رژيم دست به اقدامات خرابكارانه بزنند، بايد هزينه‌اي بسيار گزاف و عواقبي بسيار گسترده به خاطر آن بپردازند.

گمانه‌زني‌هاي هدف‌دار در مورد مسووليت اين حوادث و شايد عمليات‌هاي خرابكارانه، بخشي از جنگ رواني مثلث شوم عليه محور مقاومت است. به هر تقدير در گذشته شاهد بوديم كه رژيم صهيونيستي با استفاده از عوامل نفوذ و افراد فريب‌خورده، در گذشته عمليات‌هاي بزدلانه و زبونانه تروريستي در خاك كشورمان انجام داده‌اند و باعث شهادت دانشمندان هسته‌اي كشورمان شدند.

هيچ بعيد نيست كه باز هم مقام‌هاي آن رژيم جنايتكار و تروريست، تلاش كنند  با استفاده از عوامل نفوذ، عمليات‌هاي بزدلانه‌اي از آن سنخ و از آن دست را تكرار كنند، اما اينكه مستقيما دست به عملياتي با استفاده از تشكيلات و تجهيزات و نيروهاي خودشان بزنند، با توجه به هزينه‌هاي مترتب بر چنين اقدامي، هرگز دچار چنين جنوني نمي‌شوند.

آنها هرگز نه مستقيم توانايي شركت در عملياتي عليه منافع جمهوري اسلامي ايران دارند و نه عملا توانايي پذيرش مسووليت چنين عملياتي را خواهند داشت، چرا كه عواقب آن براي آنها بسيار سخت است.

مقام‌هاي مسوول ايران، در حال انجام بررسي‌هاي لازم و ضروري براي شناسايي ابعاد و عوامل حادثه در تاسيسات هسته‌اي نطنز هستند و قطعا در شرايط مقتضي و به وقت خودش نتايج اين بررسي‌ها را اعلام مي‌كنند. نبايد فراموش كرد كه اين مساله يك واقعه امنيتي مهم و حساس است و نبايد با ارزيابي‌هاي شتاب‌زده و نتيجه‌گيري‌هاي فاقد عمق در مورد آن نتيجه‌گيري كرد.

نبايد ترديد داشت كه اگر رژيم صهيونيستي، در هر گوشه‌اي از سرزمين ايران دست به اقدامي بزند كه به مردم ايران و منافع ايران آسيبي وارد كند، چه مقام‌هاي اين رژيم مسووليت آن را بپذيرند و چه از زير بار مسووليت آن فرار كنند، در نهايت با عواقب آن مستقيما، علنا و با تمام قوا مواجه خواهند شد.

اصل خدشه‌ناپذير استراتژيك امنيت ملي ايران عدم مسامحه در برابر اقدامات تجاوزكارانه است. همان‌گونه كه ايران بدون ذره‌اي ترديد و تعلل در برابر اقدام تروريستي جنايتكارانه ارتش امريكا عليه سردار شهيد سپهبد سليماني در عراق، علنا و با قدرت پاسخ داد، در برابر هر تجاوزي از سوي هر كس ديگر هم پاسخ نشان خواهد داد. جمهوري اسلامي ايران در مقابل تعدي به امنيت ملي، حاكميت ملي و تماميت ارضي خود سكوت نمي‌كند و هر رژيم و گروهي در هر جايگاهي از قدرت جهاني كه باشد، اگر تعرضي به امنيت ملي ايران انجام دهد، واكنش قاطع و قوي دريافت مي‌كند.

در همين سال‌هاي اخير شاهد بوديم كه در پي عمليات تروريستي گروهك داعش در تهران، چگونه نيروهاي مسلح كشورمان مقرهاي اين گروهك را موشك‌باران كردند. اين را در برابر گروهك‌هاي تروريستي كه خود را به قوم كرد منتسب مي‌كنند هم مشاهده كرديم.

فرقي نمي‌كند، اگر طرف مقابل خود را ابرقدرت و قدرت اول نظامي جهان بداند، هم واكنش قاطعي از طرف ايران دريافت خواهد كرد. استراتژي ايران ثابت و لايتغير است. هر شكلي از خدشه به امنيت ملي كشور واكنشي تند و قاطع در پي خواهد داشت و كسي نبايد تصور كند كه با فرار كردن از مسووليت‌پذيري توان فرار كردن از اقدامات خود را دارد.

اگر چنانچه مقام‌هاي ايراني به اين نتيجه برسند كه رژيم صهيونيستي نقشي در حادثه نطنز داشته است، ترديدي وجود ندارد كه اين رژيم عواقب آن را پرداخت خواهد كرد و هزينه گزافي خواهد داد. طبيعي است كه بايد شكيبايي كرد تا مقام‌هاي مسوول نتيجه تحقيقات در مورد تمام ابعاد و عوامل حادثه نطنز را اعلام كنند.

منبع: اعتماد


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: