کد خبر: ۲۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۹
اظهارات مهم رئیس جمهور درباره احتمال تعطیلی و برگزاری کنکور
رییس جمهوری، عادی‌انگاری وضعیت کنونی و اضطراب‌افکنی را خطرناک دانست و گفت: اگر مردم فکر کنند وضعیت عادی است و ویروس کرونا دیگر خطرناک نیست، با مشکل روبه‌رو می‌شویم و اگر اضطراب و هراس در مردم ایجاد کنیم، به گونه‌ای که فعالیت‌های اجتماعی، اضطراری، خدمات و اقتصادی متوقف شود، این موضوع هم نادرست است.
قلم‌نیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا عادی‌انگاری از وضعیت کنونی و اضطراب‌افکنی را خطرناک دانست و گفت: اگر مردم فکر کنند وضعیت عادی است و این ویروس دیگر خطرناک نیست، با مشکل روبه‌رو می‌شویم و اگر اضطراب و هراس در مردم ایجاد کنیم، به گونه‌ای که فعالیت‌های اجتماعی، اضطراری، خدمات و اقتصادی متوقف شود، نادرست است.  

رییس جمهوری با اشاره به رویکرد کشورها در ایجاد گشایش‌های اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: همه کشورها در دوران شیوع ویروس کرونا بدون استثنا بعد از مدتی ناچار شدند مسیر گشایش‌ها را ایجاد کنند. ایجاد گشایش از سوی کشورها استثنا ندارد. یک کشور، مراحل گشایش را در یک هفته ایجاد کرد، یکی دیگر در ۲ تا ۳ هفته ایجاد کرد.

روحانی ادامه داد: دلیل آن است که تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در بلند مدت ممکن نیست. هیچ دولتی قادر نیست فعالیت اقتصادی را برای ۶ ماه تعطیل کند و مردم هم زیر بار این تعطیلی نمی‌روند.  

وی، این بیماری را در بلندمدت پیشروی ما عنوان کرد و افزود: پنج ماه است درگیر کرونا هستیم و ممکن است پنج ماه دیگر هم با آن روبه‌رو باشیم. راه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و... رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. همه باید در چارچوب فعالیت‌های قانونی کار کرده و فعالیت کنند. همه باید پروتکل‌ها را رعایت کرده و اصول بهداشتی را مدنظر قرار دهند.  

روحانی، تجمعات را در شرایط فعلی غیرقابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: اجتماعات و تجمعات، چه عزا و چه عروسی، چه مهمانی و چه سمینار و جشنواره، مضر است. امروز نه زمان جشنواره است و نه زمان سمینار. حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت اشکال داشته باشد، چارچوبی برایش تعریف می‌کنیم که اشکال نداشته باشد. اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.  

رییس‌جمهور با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در کشورهای مختلف دنیا ابراز داشت: هند اعلام کرده در عروسی حداکثر ۲۰ نفر حاضر باشند و در کشورهای اروپایی حداکثر ۱۰ نفر. همه جا محدودیت گذاشته‌اند. نمی‌شود در عروسی ۱۰۰، ۱۵۰ نفر در محیط سرپوشیده، با تهویه نامناسب و زمان زیاد جمع شوند.  

روحانی افزود: در اروپا رستوران باز شده اما با رزرو آزاد شده است؛ یعنی کسی که می‌خواهد رستوران برود باید با رزرو برود. گشایش باید باشد اما با مراعات تمام پروتکل‌ها و اگر مراعات نشود، امکان‌پذیر نیست.

ادامه داد...


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: