کد خبر: ۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۹
واکنش پمپئو درباره نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز
وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از ادعاهایش گفت که فروش نفت توسط ایران به حزب‌الله غیرقانونی است. او گفت: «فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی‌تواند نفت خام خودش را به طرف‌های مختلف از جمله حزب‌الله بفروشد.»

قلم‌نیوز: وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران توسط شورای امنیت شد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به سئوال یک خبرنگار که از او درباره نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز پرسیده بود پاسخ نداد.

مایک پمپئو در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در این خصوص از او سئوال کرده بود گفت: «در این مورد اظهارنظر نمی‌کنم.»

حادثه در سایت نطنز

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح پنجشنبه (۱۲ تیرماه) از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز خبر داد. 

او گفت: «بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت های مجموعه لطمه ای وارد نکرد.»

کمالوندی خاطرنشان کرد: «از  نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و  هم اکنون تیم های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه  حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند.»

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

  مایک پمپئو در کنفرانس خبری بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

پمپئو گفت: «شورای امنیت برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در منطقه باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.»

او گفت: «ایران به محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل که کمتر از ۴ ماه دیگر منقضی می‌شوند پایبند نیست.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از تسلیحات خریداری‌شده بعد از انقضای این تحریم‌ها برای اهداف صلح‌آمیز استفاده نخواهد کرد.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این توافق آغاز کرده است. 

آمریکا در تلاش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. واشنگتن گفته در صورتی که این تلاش به سرانجام نرسد با توسل به یکی از بندهای توافق هسته‌ای برجام به دنبال بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خواهد بود.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها است.

جلوگیری از فروش نفت توسط ایران به لبنان

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از ادعاهایش گفت که فروش نفت توسط ایران به حزب‌الله غیرقانونی است. او گفت: «فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی‌تواند نفت خام خودش را به طرف‌های مختلف از جمله حزب‌الله بفروشد.»

منبع: فارس

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: