کد خبر: ۲۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف دگزامتازون جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: این تصور غلط درحالی است که مصرف این دارو با تضعیف سیستم ایمنی شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.
قلم‌نیوز: دکتر قباد محمدی با اشاره به افزایش غیرمنطقی مصرف دگزامتازون در شرایط شیوع کرونا گفت: متاسفانه این تصور اشتباه و خطرناک در جامعه بوجود آمده که مصرف این دارو در پیشگیری از کرونا موثر است، حال آنکه کاملا عکس این قضیه صادق است.

وی افزود: مصرف دگزامتازون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و همین امر موجب می‌شود افراد بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند.

محمدی تصریح کرد: مصرف این دارو تنها برای بیمارانی است که در اثر ابتلا به کرونا درگیری ریوی پیدا کرده و دچار التهاب ریه شده‌اند و برای مابقی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مبتلایانی که به نوع غیرریوی بیماری دچار شده و درگیری ریوی پیدا نکرده اند، مصرف دگزامتازون خطرناک است، چرا که با تضعیف سیستم ایمنی احتمال وخیم شدن حال بیمار و پیشرفت بیماری وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عوارض بالای مصرف دگزامتازون گفت: کمترین عارضه این دارو تضعیف سیستم ایمنی است، بنابراین توصیه می‌شود افراد در روزهای شیوع کرونا به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: