کد خبر: ۲۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های داوطلبان کنکور و والدین آنها از شرکت در این آزمون در پیک دوم کرونا از طرح جدید مجلس برای تعویق کنکور و نیز پیشنهادهایی برای شیوه برگزاری آن خبر داد.
قلم‌نیوز: احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در چند هفته گذشته پیام‌های زیادی حاوی نگرانی کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان از برگزاری کنکور با توجه به شیوع پیک دوم کرونا داشتیم. آنها نگران سلامت‌شان هستند.

وی افزود: از طریق تلفن با اعضای کمیسیون آموزش این نگرانی‌ها را منتقل کردند. قرار شد در جلسه هفته جاری درباره تعویق کنکور یا تغییر در نحوه برگزاری آن به یک جمع‌بندی برسیم. پیشنهادهای زیادی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم. ازجمله آنکه کنکور به تعویق بیفتد یا اینکه در فضای باز برگزار شود که نیازی به استفاده از کولر و وسایل سرمایشی وجود نداشته باشد، چون این وسایل تاثیر زیادی در منتشر کردن ویروس دارند.

نادری افزود: پیشنهادهایی وجود دارد مبنی بر اینکه کنکور در بعدازظهر تا شب در فضای باز برگزار شود یا اینکه طی چند روز باشد تا هم تراکم کمتر شود و هم با برگزاری آن در فضای باز ویروس منتقل نشود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: این هفته کمیسیون درباره اصل تعویق برگزاری کنکور یا تغییر در نحوه برگزاری آن به جمع‌بندی می‌رسد و در این زمینه با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم هم مشورت صورت می‌گیرد. قطعا جمع‌بندی به نحوی خواهد بود که به دانش‌آموزان ضرری وارد نشود.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: