کد خبر: ۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با کدام مجوز شرعی و قانونی چنین بی مهابا یک زن مسلمان ایرانی مورد بی‌احترامی و توهین آن هم تحت لوای دفاع از ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد؟ حتی عرف جامعه ایرانی نیز چنین رفتاری را با زنان برنمی تابد.
شهیندخت مولاوردی حواشی حضور معتمدآریا در کاشان را حرکتی غیرفرهنگی توصیف و از آن انتقاد کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در کانال خبری اش نوشت: چند روزی از حرکت غیرفرهنگی و برخورد توهین‌آمیز و تهاجمی و توام با الفاظ ناشایستی که در شرع و قانون ما مصداق بارز تهمت و افترا محسوب می‌شود با یکی از هنرمندان برجسته و افتخارآفرین کشور که این روزها آوازه هنرنماییش به فراسوی مرزها کشیده شده است در شهر کاشان می گذرد.

وی اضافه کرد:‌ معترضین به حضور بانو فاطمه معتمدآریا که به بهانه نمایش یکی از فیلم‌هایش و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن به آن شهر سفر کرده بود به جای گفت‌وگو زبان خشونت را برگزیدند و خواستار خروج او از کاشان شدند. با تامل در این قضیه و رفتارهایی مشابه که برخی پیشه خود ساخته‌اند، سوال‌های زیادی ذهن را به خود مشغول می کند: آیا نسل های قبل از ما و نیاکانمان چنین رفتاری بر مهمان را روا می‌داشتند؟ ما که در مهمان نوازی هنوز شهره خاص و عام در عالم هستیم به کجا چنین شتابان در حرکتیم؟.

مولاوردی ادامه داد:‌ با کدام مجوز شرعی و قانونی چنین بی مهابا یک زن مسلمان ایرانی مورد بی‌احترامی و توهین آن هم تحت لوای دفاع از ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد؟ حتی عرف جامعه ایرانی نیز چنین رفتاری را با زنان برنمی تابد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: آیا راه بر معترضین برای شرکت در جلسه بررسی و نقد فیلم بسته بود و نتوانستند مجالی برای طرح دیدگاه‌های خود بیابند یا مصلحت و منفعت و ترجیحشان بر این بوده و است که راه فریاد و خشونت را در پیش گیرند؟ آیا همین رفتارهای دفعی و سلبی (در کنار سایر عوامل) در آینده زمینه ساز خروج تعداد بیشتری از هنرمندان جوان از کشور و پیوستن آنها به شبکه های ماهواره‌ای نخواهد بود؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر.

مولاوردی در پایان تاکید کرد:‌ پسندیده و مطلوب آن است که اعمال ما تبلور و آیینه باورها و اعتقاداتمان باشد. بیاییم با تاسی به آموزه‌های دینی‌مان با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم نه با زبان و شعار؛ که «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم».

منبع: ايسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: