کد خبر: ۲۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۹
موسوی: قرارداد ۲۵ ساله هیچ ابهامی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه به ابهامات مطرح شده در خصوص قرارداد ۲۵ ساله با چین پاسخ داد.
قلم‌نیوز: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به پیش نویس برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که اخیرا در هیئت دولت به تصویب رسید بیان کرد: این موضوع جدید نیست، در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشت توافق شد، همکاری‌های دو کشور جامع و راهبردی است و سندی هم امضا شد یکی از بند‌های سند اعلام می‌کرد که باید دو کشور یک سند جامع راهبردی برای همکاری‌های خود در همه زمینه‌ها داشته باشند.

او ادامه داد: در سفر سال گذشته وزیر امور خارجه به پکن، پیش نویس این سند به اطلاع مقامات چینی رسید و بررسی‌ها انجام و چند بار تبادل شد و اخیرا در داخل کشور پیش نویس آن به تصویب رسید.

موسوی تاکید: همه گمانه زنی در این خصوص را رد می‌کنم، هیچ کدام از مفادی که در رسانه‌ها و افراد مطرح شده واقعیت ندارد؛ براساس نگاه راهبردی با کشور‌های دوست و نزدیک تلاش داریم رابطه را درازمدت تعریف کنیم و با بقیه کشور‌ها که با ما دارای روابط دوستانه و حسنه هستند براساس احترام و منافع متقابل آماده‌ایم چنین سند‌هایی را امضا کنیم و با برخی در حال مذاکره در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: احساس می‌کنم سند جوری است که در آینده بتوان آن را کامل منتشر کرد، ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی و به ویژه اقتصادی در این سند است و اگر در دولت‌های دو کشور این سند نهایی شود می‌توان آن را منتشر کرد و هیچ چیز ابهام آمیزی ندارد.

او افزود: همکاری‌های راهبردی ایران و چین دشمنانی داشته باشد که دست به فضاسازی و تخریب این روابط بزنند. این سند افتخارآمیز و به نفع منافع دو کشور است و وقتی منتشر شد همه متوجه جزییات آن خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: