کد خبر: ۲۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۹
در حالی که برخی منابع خبری مدعی شده اند که تعداد امضاءکنندگان استیضاح هیات‌رییسه مجلس به یکصد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود از این تعداد نیز بگذرد، یک نماینده چنین امری را قانونی نمی داند.

 قلم‌نیوز: اعتمادآنلاین در خبری به نقل از یک نماینده که نامش هم ذکر نشده بود، نوشت: تعداد امضاءکنندگان استیضاح هیات‌رییسه مجلس به یکصد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود از این تعداد نیز بگذرد.

چیدمان خاص نمایندگان در کمیسیون‌ها و مداخله برخی اعضای هیات‌رییسه در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیونها عمده‌ترین دلیل این استیضاح ذکر شده است. یک نماینده مجلس گفت هیات‌رییسه مجلس درکمتر از یکماه پس از استقرار عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشت.

وی گفت قطعا رفتار اینچنینی در انتخابات سال دوم‌ هیات‌رییسه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت وبسیاری از افراد موثر در اجرای این شیوه حذف خواهند شد. وی گفت قرار رود رییس مجلس هرکاری می‌کند با نمایندگان‌ مشورت کند و نظر استمزاجی آنها را بگیرد؛ اما این کار نشد.

وی تاکید کرد که این رفتارها با سوگند هیات‌رییسه در رعایت بی طرفی منافات دارد.

استیضاح در کمین قالیباف | نمایندگان معترض شفاها گفتند رئیس را استیضاح می‌کنند

از سوی دیگر اما یک عضو فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم به فردانیوز گفت: جمع آوری ۱۰۰ امضا در مجلس برای استیضاح قالیباف کذب است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین نامه داخلی مجلس ۲۴۱ ماده دارد، اظهار کرد: هیچ ماده ای در آیین نامه داخلی مجلس برای استیضاح هیأت رئیسه وجود ندارد. چند نماینده معترض به هیأت رئیسه می توانند در انتخابات سال دوم هیأت رئیسه به ترکیب فعلی رأی ندهند.

سیدغنی نظری درباره خبر جمع آوری ۱۰۰ امضا در مجلس برای استیضاح محمدباقر قالیباف افزود: این خبر از اساس کذب است. به هیچ عنوان موضوع استیضاح رئیس مجلس صحت ندارد و کسی هم در مجلس این مسئله را دنبال نمی کند.

وی عدد ۱۰۰ نماینده معترض به نحوه تعیین ترکیب کمیسیون های تخصصی را بزرگنمایی غیرواقعی خواند و افزود: اگر این آمار صحت داشته باشد یک جو عمومی در مجلس ایجاد می شود حال آنکه چنینی وضعیت اصلا وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس یادآور شد: چندنفری از نمایندگان دنبال عضویت در کمیسیون های خاص بودند اما نتوانستند به خواسته خود برسند و مدعی شدند «تعیین ترکیب کمیسیون ها مهندسی شده بود». حالا از میان آنها ۲ یا ۳ نفری که بیشتر به قرار نگرفتن در ترکیب کمیسیون مدنظرشان معترض بودند، می خواستند طرح استیضاح هیأت رئیسه مجلس را مطرح کنند اما اساسا این کار شدنی نیست.

وی با بیان اینکه عضویت در کمیسیون های مجلس در این دوره امتیازبندی بود، ادامه داد: من خودم خواستار عضویت در کمیسیون بودجه بودم اما ۲۵ امتیاز کم آوردم، قانع شدم و به کمیسیون اقتصادی رفتم. در واقع من خودم از امتیازبندی متضرر شدم اما باید انصاف را رعایت کنیم.

غنی نظری بیان کرد: آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس برنامه های زیادی را باید رسیدگی کند که اصلا وقتی برایش نمی ماند که به کارهایی همچون تعیین ترکیب کمیسیون های مجلس برسد. در هیأت رئیسه ۲ نفر مسئول این کار بودند اما فارغ از این موضوع ترکیب کمیسیون ها هر طوری می شد بالاخره شاید چند نفری معترض می شدند. باید مسئله را کلان دید و به این خبرسازی های کذب که تنها هدفش تخریب مجلس است توجهی نکرد.

وی ادامه داد: مردم امروز دنبال نتیجه هستند و از دعواهای سیاسی خسته شدند، اگر از این مجلس حرکت سازننده ببینند امیدوار می شوند بنابراین نیت همه ما باید این باشد که برای مردم کار کنیم. دوستانی هم که انتقاد دارند واقع بینانه انتقاد کنند. اگر واقعا آقای قالیباف در تعیین ترکیب کمیسیون ها نقش داشت، با ارتباطاتی که من داشتم باید امروز عضو کمیسیون برنامه و بودجه می بودم اما عضو این کمیسیون نشدم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: