کد خبر: ۲۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۹
استاندار تهران گفت: میزان شیوع و انتقال بیماری کرونا اگر از حدی عبور کند، مجبور خواهیم شد برخی از محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم.
 قلم‌نیوز: انوشیروان محسنی‌بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف رعایت می‌شود، گفت: اتحادیه‌ها خودشان نسبت به بازگشایی‌ها درخواست کردند و ما با درخواست آنها موافقت کردیم و از آنها تعهد گرفتیم که خودشان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

وی افزود: اوایل بازگشایی اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بود،‌ اما الان پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و از این مساله راضی نیستیم. اوایل فروشنده‌ها به مساله بهداشت و رعایت آن کنترل و مدیریت داشتند و بر ورود مشتری‌ها به مغازه‌ها نظارت بیشتری بود و با رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شد، ‌اما الان این موارد رعایت نمی‌شود و عواقب آن شامل حال خود اصناف و مراجعه‌کنندگان خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: ما نمی‌خواهیم وارد موضع عکس‌العمل شویم و از آنها خواهش می‌کنیم کمک کنند تا از این شرایط گذر کنیم.

وی در خصوص اینکه خواهش کردن ما و جدی نبودن اصناف در اجرای پروتکل‌ها باعث کاهش حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌ها شده است، اظهار داشت: معتقدم که در اپیدمی‌ها نباید خواهش کرد، اما در مجموع همکاری اصناف و مردم موثر بوده است و خود آنها پیش‌قدم شدند و ما هم این نظر را داریم که کارهای مردم را باید به خود مردم واگذار کنیم و از آنها در مشکلات کمک بگیریم‌ و به آنها تکلیف کردیم که این مساله را جدی‌تر بگیرند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که کدام مشاغل طی مدتی که از شیوع کرونا می‌گذرد، بیشترین آسیب را دیده‌اند، اظهار داشت: همه مشاغل خدماتی آسیب دیده‌اند. رستوران‌ها، تالارها، تورهای گردشگری هم آسیب دیده‌اند. البته بر اساس بخشنامه‌ای که ۲۰ خرداد صادر شد، مقرر شده که یک بخشودگی برای آنها در نظر گرفته شود.

بندپی همچنین در خصوص رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و اعمال قوانین سختگیرانه‌تر برای کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: وقتی میزان بیماری و شیوع انتقال بیماری از حدی عبور کند، قطعا اعمال دوباره یک سری محدودیت‌ها که آقای رئیس جمهور هم اعلام کردند، خواهیم داشت. بر همین اساس درخواست ما از همه اقشار، دستگاه‌ها و واحدها و اتحادیه‌ها این است که این همکاری را داشته باشند تا به آن مرحله نرسیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: