کد خبر: ۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر شهر اهواز از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت زرد با میزان متوسط خطر، تغییر وضعیت داده است.
 قلم‌نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام جدیدترین لیست شهر‌های قرمز استان خوزستان، از خروج اهواز از وضعیت قرمز کرونا خبر داد.
 
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق برآورد‌ها و در نتیجه بررسی نرخ موارد بستری مبتلایان به کرونا تا تاریخ ۳۰ خردادماه، شهر‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شهر اهواز از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت زرد با میزان متوسط خطر، تغییر وضعیت داده است.

بول‌نژادیان گفت: با توجه به ماهیت اپیدمی، وضعیت تمام شهر‌ها شکننده و به صورت مستقیم متاثر از رفتار مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است لذا مردم در شهر‌هایی که اکنون در وضعیتی با میزان خطر کمتر قرار دارند نیز کماکان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهمیت ویژه قائل شوند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک باید اجباری شود، بیان کرد: ما پیشنهاد داده‌ایم و مجددا تاکید می‌کنیم استفاده از ماسک در همه ادارات و مکان‌های عمومی اجباری شود تا میزان انتقال ویروس در جامعه کاهش یابد که امیدواریم همکاری لازم در این زمینه انجام پذیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال بررسی شرایط به ویژه در شهر‌های قرمز استان خوزستان هستیم تا اگر نیاز به برخی مداخلات جدی‌تر و اعمال برخی محدودیت‌ها باشد به ستاد استانی مدیریت کرونا پیشنهادات لازم منتقل شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: