کد خبر: ۲۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
برندگان قرعه‌کشی ایران‌خودرو و سایپا مشخص شدند و حالا برخی برندگان به فکر خرید و فروش حواله‌ها در بازار افتاده‌اند.

قلم‌نیوز: دومین دوره از فروش‌های ویژه خودرو هم برگزار شد و نتایج برندگان اعلام شد؛ طرحی که توسط وزارت صمت پایه گذاری شد تا خودروهای تولید شده نه به دست دلالان، بلکه به دست مصرف کنندگان واقعی برسد، اما علی رغم هشدارها و اخطارهای این وزارتخانه مبنی بر در رهن ماندن خودروها و قانون‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد شاهد آگهی‌های فروش توافقی در سایت‌های آگهی هستیم.

دلالی به سبک‌فروش امتیاز قرعه‌کشی خودرو+ عکس

همکاری سایت‌های درج آگهی با فروشندگان حواله خودرو!

این اتفاقات در نهایت پای مراجع قضایی را به ماجرا کشاند و در نهایت به مسدود شدن این نوع از آگهی در سایت‌های فروش منجر شد. صفحه رسمی این وبسایت فروش اینترنتی اعلام کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده دلال ها، خرید و فروش هرگونه حواله خودروهای پیش فروش ایران خودرو و سایپا در دیوار ممنوع شد. این سایت از انتشار آگهی‌های خودرویی که به عبارت‌های «حواله»، «فیش واریزی»، «تحویل چندماهه»، «قرعه‌کشی شده»، «قابل صلح» و... اشاره دارد، جلوگیری خواهد کرد.

مسئولان وزارت صمت هم شرایط فروش را سخت‌تر کردند و آن را تا جایی پیش بردند که خرید و فروش این حواله‌ها ناممکن شود.

برنامه ویژه خودروسازها برای فروشندگان حواله خودرو

سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، درباره اقدامات انجام شده برای کنترل این خرید و فروش‌ها گفت: هدف اصلی ما از اجرای این طرح رساندن خودرو به مصرف کنندگان واقعی بود بنا بر این محدودیت‌های زیادی اعمال شد تا فقط خریدار و مصرف کننده واقعی به آن دست پیدا کنند. اولین و اصلی‌ترین محدودیتی که در این طرح اعمال شد در رهن ماندن خودروها بود. خودروهای ارائه شده در این طرح برای مدت یک سال در رهن خودروسازها باقی خواهد ماند.

او بیان کرد: هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند همچنین خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

توقیف خودروی متخلفان

معمارباشی تصریح کرد: چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی او توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با ثبت اسناد کشور و از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حال انجام است و معامله‌ای برای خرید و فروش این خودروها انجام نخواهد شد. همچنین برندگان باید توجه داشته باشند که اگر خودرو را به صورت توافقی به فرد دیگری واگذار کنند تمام تبعات آن از جمله تخلفات، جرائم و مواردی از این قبیل مشمول حال مالک خودرو خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: