کد خبر: ۲۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
محققان انگلیسی از آزمایش دارویی خبر دادند که از شدت تاثیرگذاری ویروس کرونا در برخی افراد و لخته شدن خون در بدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
قلم‌نیوز: یک داروی جدید با هدف جلوگیری از خسارت به ریه و ایجاد لخته خون به دلیل ابتلای فرد به کوویدـ۱۹ در بیمارستان‌های انگلیس آزمایش می‌شود.

این دارو مولکولی به نام ۰۲۷ TRV است که مسیرهای سلولی خاصی را هدف قرار می‌دهد که بیماری ناشی از ویروس کرونا را در افراد تشدید می‌کند.

پزشکان معتقدند یک‌سوم مبتلایان به کوویدـ۱۹ که شدت بیماری آن‌ها بیشتر است، با لخته‌های خونی خطرناک روبه‌رو می‌شوند و همین امر به مرگ آنان منجر خواهد شد. تورم شدید در ریه‌ها یکی از واکنش‌های طبیعی بدن به این ویروس است که به ایجاد لخته‌های خونی منجر می‌شود.

داروی جدید روی ۶۰ بیمار در بیمارستان‌های انگلیس آزمایش می‌شود. محققان مرکز تحقیقاتی بنیاد قلب انگلیس در امپریال کالج لندن از این آزمایش پشتیبانی می‌کنند. این تحقیق به مدت ۸ روز بیماران را رصد می‌کند. در این بازه حساس ۸ روزه حال عمومی برخی بیماران بدتر می‌شود و نیازمند درمان در بخش مراقبت‌های ویژه و ونتیلاتور هستند. نیمی از بیماران داروی ۰۲۷ TRV و نیم دیگر دارویی جایگزین دریافت می‌کنند.

مولکول مذکور توسط شرکت داروسازی ترونا (Trevena) توسعه یافته است و هدف آن احیای توازن میان ۲ هرمون آنژیوتانسین II و آنژیوتانسین ۷-۱ است که فشار خون را کنترل می‌کنند و روی رگ‌های خونی تاثیر می‌گذارند.

به طور معمول این توازن به وسیله پروتئینی به نام ۲ -ACE حفظ می شود. اما به نظر می‌رسد کوویدـ۱۹ با استفاده از همین پروتئین بدن فرد را مبتلا می‌کند. داروی مذکور ۲ قابلیت دارد و می‌تواند علاوه بر محدود کردن آنژیوتانسینII ، فعالیت آنژیوتانسین ۷-۱ را تقلید کند که در برابر آنژیوتانسین II مقاومت می‌کند.

محققان معتقدند با احیای توازن هورمون‌ها می‌توان از صدمه رساندن ویروس به بدن جلوگیری کرد.

داروی ۰۲۷ TRV برای درمان ناراحتی قلبی آزمایش شده و ایمن بوده است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: