کد خبر: ۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
دربی تعیین کننده قهرمان لیگ است؛
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دیدار برابر استقلال و اهمیت این بازی گفت: این بازی متفاوت از سایر مسابقات است. دربی هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس مشخص کننده قهرمان است.
برانکو اهداف پرسپولیس رااعلام کرد/واکنش به پایان قرارداد بازیکنان

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر برابر ملوان به برتری رسید تا به صدر جدول نزدیک تر شود و شانس قهرمانی اش را افزایش دهد. سرمربی این تیم امروز یکشنبه در نشست خبری به آخرین وضعیت تیمش و دیدارهای پیش رو اشاره کرد.

پیروزی برابر ملوان نتیجه اعتماد به نفس بازیکنان بود
برانکو ایوانکوویچ در ابتدای این نشست خبری گفت: تبریک زیادی به بازیکنانم می گویم که آمادگی روحی ، روانی و تکنیکی خود را برابر ملوان به نمایش گذاشتند. نتیجه اعتماد به نفس و خواستن بازیکنان پیروزی مقابل ملوان بود.

بزرگترین هواداران جهان را داریم
وی افزود: استحقاق ملوان در جدول جایگاهی بالاتر است. این تیم برای بقا در لیگ می جنگد. چیزی که به طور مضاعف مرا خوشحال می کند وحدت بازیکنان و وحدت هواداران است که بزرگترین هواداران در جهان هستند! همچنین وحدت در مدیریت باشگاه است که این همبستگی ها کیفیت زیادی به تیم ما داده است.

از داوری راضی نیستم
سرمربی پرسپولیس درباره داوری این مسابقه گفت: از داوری راضی نیستیم چون از دقیقه اول معیار داوری یکسان نبود. بنده این را حس کردم و طبیعی است عصبانیت هم پیش می آید ولی بیشتر از این مایل نیستم درباره داوری صحبت کنم.

واکنش به ضعف خط دفاعی پرسپولیس
برانکو درباره نحوه گل خوردن پرسپولیس و اشتباهات خط دفاعی این تیم، گفت: ملوان تیم بسیار خوبی است. در گل خوردن فقط خط دفاعی یک تیم مقصر نیست بلکه وقتی تیم حریف صاحب توپ است، خط حمله یک تیم اولین خط دفاعی یک تیم است. با نظر شما موافق نیستم که خط دفاع ما خوب نبود.

چرا به اومانا بازی نمی دهید؟
وی در خصوص بازی ندادن مایکل اومانا گفت: اومانا در دو بازی خیلی خوب ظاهر شد ولی قبل از محرومیت، بنگر بازی می کرد. طبیعی است که با بازگشت بنگر او بازی کند. همانند بنگستون که قبل از آن علیپور بازی می کرد. خدا را شکر بازیکنان با کیفیتی داریم که اگر مشکلی پیش آمد می توانیم زود آنرا جایگزین کنیم.

مستحق پیروزی برابر ملوان بودیم
سرمربی پرسپولیس افزود: دیروز حریف ما با انگیزه و محکم و متعصبانه بازی کرد. آنها تمام توان خود را برای نتیجه گیری گذاشتند. ما هم چند موقعیت گلزنی داشتیم ولی گلمان در دقیقه آخر به ثمر رسید که ما مستحق آن بودیم. هم بنگستون و هم طارمی موقعیت های گلزنی داشتند که اگر بهتر کار می کردیم، زودتر گل می زدیم. ملوان موقعیت زیادی روی دروازه ما خلق نکرد.

دربی ربطی به جایگاه تیم ها ندارد
برانکو درباره دیدار با استقلال گفت: دربی ما یکی از بزرگترین مسابقات آسیاست. دربی ها بازی هایی هستند که قاعده خاصی ندارند یعنی نتیجه ارتباطی به جایگاه تیم ها در جدول ندارد. اینکه کدام بازیکن هست و کدام بازیکن نیست، تعیین کننده نیست. تمام تلاشمان را می کنیم و همه کار می کنیم که هواداران خود را خوشحال کنیم. این بازی برای همه ما مهم است.

دربی قهرمان را مشخص می کند
وی ادامه داد: شرایط دو تیم در جدول طوری است که احتمالا نتیجه دربی قهرمان را مشخص خواهد کرد. این بازی متفاوت از سایر مسابقات است. دربی هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس مشخص کننده قهرمان است.

استیماچ بازیکن من بوده اما برای من بازی نمی کند
وی درباره اینکه سپاهان با هدایت استیماچ می تواند به کمک پرسپولیس بیاید، گفت: استیماچ بازیکن سابق من بوده است. ما ارتباط خوبی با هم داریم ولی او قبل از هر چیزی برای تیم خودش تلاش می کند. آنها برای سپاهان بازی می کنند نه پرسپولیس. آنچه برای من خیلی مهم است این است که باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم.

دو هدف بزرگ داریم
سرمربی پرسپولیس درباره تمدید قراردادش گفت: من، باشگاه و بازیکنان اهداف بلند پروازانه داریم. اولین هدف ما لیگ برتر و جام حذفی است. هدف دوم آسیاست. مطمئنم با آمادگی بهتر و خوبتر می توانیم موفق باشیم. خوشحالم باشگاه خودش را فقط به قهرمانی راضی نمی کند بلکه به آنچه که استحقاقش را دارد و آن بزرگی باشگاه است، دست می یابد. امیدوارم همانطور که در لیگ برتر موفق هستیم در آسیا هم موفق باشیم. سال گذشته برای مسابقات ما ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند که این ارزشمند است.

نباید استقلال خوزستان را نادیده گرفت
برانکو همچنین درباره اینکه آیا بازی هجومی پرسپولیس  می تواند تحت تاثیر حساسیت دربی قرار بگیرد، گفت: این را بگذارید بر عهده مربیان. در این موقعیت ها هیجان کاذب زیاد است. به خاطر هیجانهای کاذب، کار آنطور که باید در تمرینات پیش نمی رود. همه ما درباره قهرمانی صحبت می کنیم ولی نباید استقلال خوزستان را نادیده گرفت که هم خوب بازی می کند و هم برنده می شود. آنها در صدر هستند و فعلا قهرمان هستند. طبیعی است ما تا روز آخر با حداکثر توان ظاهر شویم.

اشتباهات را به حداقل می رسانیم 
وی درباره اینکه پرسپولیس روی اشتباهات فردی زیاد گل خورده است و این موضوع می تواند در دربی برای سرخپوشان گران تمام شود، گفت: از هیچ گلایه ای ناراحت نمی شوم. اگر کسی انتقادی به ما داشته باشد باید بگویم نه من آدم کاملی هستم و نه پرسپولیس بدون نقص بازی می کند. هیچکس هم نیست که کامل باشد. همیشه اشتباه وجود دارد. ما از طریق پروسه های ترمیمی تلاش داریم اشتباهات را به حداقل برسانیم.

واکنش به تمام شدن قرارداد برخی بازیکنان
وی درباره تمام شدن قرارداد بسیاری از بازیکنان و برنامه اش برای تمدید قرارداد با آنها، تاکید کرد:  قرارداد یک عده از بازیکنان تمام می شود اما تمرکز اصلی ما فعلا تا آخر این فصل است. تا الان با هیچ بازیکنی صحبت نشده است. این یک دوره ای است که پیش رو داریم. فعلا فرصت هست ولی از آنجا که ریتم مسابقات به هم نزدیک است، دربی بزرگی هم پیش رو داریم طبیعی است فعلا روی این مسائل تمرکز داریم.

بدون بازیکنانم موفق نبودم
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظرسنجی برنامه نود برای انتخاب بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب که شما هم یکی از گزینه های آن هستید، گفت: مهمترین مسئله بازیکنان هستند. از بازیکنانم تشکر می کنم. بدون آنها من هم موفق نبودم. همه چیز به آنها بستگی دارد. این باید ارزشگذاری خوبی شود. وقتی می بینم بازیکنانم دوست دارند پیشرفت کنند و دوست دارند به هم تیمی های خودشان کمک کنند، خوشحال می شوم. طبیعی است که در فوتبال ۱۱ بازیکن هستند و مهم و مهمتر نداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: