کد خبر: ۲۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می‌شناسم و کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد؛ نمایندگان انقلابی اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.
قلم‌نیوز: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه‎­ای به سؤالات پیرامون عملکرد، تأیید اعتبارنامه برخی نمایندگان و شفافیت اموال و آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

وی درباره چگونگی روند اعتبارنامه برخی نمایندگان در مجلس گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می شناسم و در مجلس نیز بقیه نمایندگان کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد و همچنین از آقای دلخوش نماینده سابق مجلس شناخت کافی دارم، فردی بسیار فعال و پیگیری است، اما برخی مسائل در این دوره درباره وی شنیده ام، اگر این مسائل صحیح باشد، بسیار ناراحت کننده و تأسف انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان کرد: اگر شورای نگهبان در زمان تایید صلاحیت‎ها به مدرکی مبنی بر عدم صلاحیت فردی دست نیافته است و بعد مدرکی علیه این فرد پیدا شود، صلاحیت وی غیر قابل قبول خواهد بود.

وی در زمینه تأیید اعتبارنامه تاجگردون در مجلس گفت: رأی ۷۰ نفر از نمایندگان مثبت و ۱۵۴ رای منفی بود؛ اما این افراد اطلاعات از سابقه تاجگردون نداشتند، بنابراین رای مثبت به وی دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان باید ظرف مدت ۲۴ ساعت مدارک خود را برای تأیید صلاحیت به شوراها ارائه دهند و گرنه غیرقابل قبول است، از این رو بعد از بررسی شورا، با ارائه اخطارنامه، اعتبارنامه تاجگردون به صحن علنی مجلس برگشته است؛ که در این مرحله نمایندگان انقلابی و پای کار، اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد لیست ائتلاف جبهه نیروهای انقلابی بیان کرد: جبهه پایداری ۴۰ شاخص و آرمان از مکتب امام و فرمایشات رهبر انقلاب برای پذیرش نمایندگان و لیست خود را دارد و شیوه پدرسالارانه در این حزب، غیر قابل قبول است و کسی نمی تواند با لابی‌گری فردی را در این لیست قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ابزار کرد: دوستان ائتلاف به گونه دیگری رفتار کردند و در لیست آنها افرادی قرار داده شد که خودشان اعتراف دارند برخی از آنها از اعتبار و طلاحیت کافی برخودار نیستند؛ از این رو اختلاف مبنایی در تعیین صلاحیت برخی نمایندگان میان جبهه ائتلاف و جبهه پایداری پابرجاست.

منبع: رسا

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: