کد خبر: ۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
از چیدمان اتاق خواب خود خسته شده‌اید و احساس می‌کنید دکوراسیون اتاق‌تان خیلی سنتی و دمُده شده است؟


 از چیدمان اتاق خواب خود خسته شده‌اید و احساس می‌کنید دکوراسیون اتاق‌تان خیلی سنتی و دمُده شده است؟ وقت آن نرسیده که بافت معاصر را در چیدمان اتاق خواب اعمال کنید؟ نمای معاصر در اتاق خواب، حاکی از اوج لطافت هنری و ذوق طراح ان است. اما انتخاب لوازم و اثاثیه معاصر در اتاق خواب کار چندان آسانی هم نیست. از طرفی تعیین سبک معاصر در اتاق خواب انقدرها که فکر می‌کنید، دشوار به نظر نمی‌رسد. با این چند رهنمود مدآنلاینی شما هم می‌توانید اتاق خواب معاصر خود را تزئین کنید.

سبک مدرن با خطوط منحنی و صاف و لوازم دکوری که با سایر چیدمان در هارمونی هستند، شناخته می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های سبک معاصر، انتخاب رنگ‌های محدود است. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از توناژهای تک رنگ در اتاق خواب استفاده کنید. دیوارها را به رنگ روشن رنگ‌آمیزی کنید. اثاثیه اتاق خواب همچون تخت خواب را باید به رنگ‌های تیره‌تر همچون توسی، قهوه‌ای یا مشکی انتخاب کنید تا با رنگ‌های روشن دیوارها و سقف اتاق در تضاد باشند. در واقع تضاد رنگ‌ها از نکات کلیدی درچیدمان معاصر به شمار می‌رود.

لزومی ندارد که لوازم دکوری در سبک معاصر اتاق خواب، دارای طراحی بی‌همتا باشند بهتراست تا می‌توانید با بافت‌ها و الگوها بازی کنید. یادتان نرود که تخت‌خواب و کمد دیواری باید به یک رنگ انتخاب شوند.

ارتفاع تخت‌خواب و سایر اثاثیه اتاق خواب در سبک معاصر، ویژگی مهم دیگری است که نباید از آن غفلت ورزید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید ار تخت های کوتاه استفاده کنید. لوازم و اثاثیه کوتاه باعث می‌شوند اتاق خواب شما سرزنده و تمیز به نظر برسد. البته بهتر است کمد دیواری‌ها را از کف اتاق تا سقف امتداد ندهید. با این کار فضای اتاق خواب شما بسیار کوچک و خسته کننده به نظر می‌رسد.

مترجم: نازنین محمدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: