کد خبر: ۲۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا گفته که فشار حداکثری علیه ایران مولفه نظامی ندارد.
قلم‌نیوز: «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا چهارشنبه گفته که سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری علیه ایران مولفه نظامی ندارد.

مک‌کنزی با بیان این ادعا که ارتش آمریکا صرفاً به دنبال «ایجاد بازدارندگی» علیه ایران است گفت: «در واقع فشار حداکثری علیه ایران هیچ مولفه نظامی ندارد.»

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش از ایران به عنوان «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت» در منطقه یاد کرده و گفته است: «ایران فعالانه به گسترش خشونت در خاورمیانه ادامه می‌دهد.»

وی در بخش دیگری به تمجید از توانمندی‌های موشکی ایران پرداخته است. او گفت: «ایران تلاش زیادی برای محافظت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موشک‌های بالیستیک خود در برابر کووید-۱۹ انجام داده است.»

مک‌کنزی در ادامه گفت: «آنها در این حوزه‌ها بسیار توانمند هستند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد ارتش آمریکا برای خارج کردن شمار بیشتری از نیروهایش از افغانستان فراتر از توافقات انجام شده برای کاهش نیروها آمادگی ندارد.»

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در خاورمیانه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شده که حضور روسیه در منطقه خاورمیانه اکنون به واقعیتی تبدیل شده که باید با آن کنار آمد. او با وجود این گفته فکر نمی‌کند روسیه «یک شطرنج‌باز حرفه‌ای» برای طراحی اقدامات آتی باشد.»

منبع: فارس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: