کد خبر: ۲۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شنیده می‌شود وکلای باشگاه استقلال به وکلای آندره آ استراماچونی پیشنهاد سازش داده‌اند

قلم‌نیوز: خبر شکایت آندره آ استراماچونی از استقلال و مطالبه ۱/۸میلیون یورویی این مربی ایتالیایی، هواداران استقلال را نگران کرد که مبادا دوباره دردسر تازه‌ای درراه باشد، اما گویا استرا و استقلال فعلاً در مرحله رایزنی اولیه وکلا قرار دارند. در این پرونده قطعاً استقلال محکوم‌به پرداخت پول خواهد شد و فقط مبلغ و میزان آن متفاوت است. مبلغی که در بهترین حالت می‌تواند بین ۳۵۰ هزار یورو(حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) باشد و در بدترین حالت به ۱/۸ میلیون یورو(حدود ۳۳ میلیارد تومان) می‌رسد. حد وسط این مبلغ هم ۱/۱ میلیون یورو(حدود ۲۰ میلیارد تومان) خواهد شد.

یکی از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال می‌گوید برخلاف آنچه در برخی از رسانه‌ها مطرح شد هنوز استراماچونی به شکل رسمی از باشگاه استقلال شکایت نکرده است: «اگر سرمربی ایتالیایی به‌صورت رسمی به فیفا شکایت کرده بود، فیفا این شکایت را به فدراسیون فوتبال اطلاع می‌داد تا ما هم باشگاه استقلال را در جریان بگذاریم. به نظر می‌رسد فعلاً وکلای استراماچونی طرح شکایت کرده باشند. احتمالاً آن‌ها به باشگاه استقلال نامه زده‌اند که قصد شکایت به فیفا رادارند. »

قرارداد استراماچونی با استقلال ۱/۵میلیون یورو برای دو فصل بود. مرد ایتالیایی این قرارداد را به‌اصطلاح پکیجی بست و خودش و تمام همکارانش در یک قرارداد بودند چراکه آندره آ شنیده بود باشگاه‌های ایرانی، خیلی زود سرمربی خارجی خود را کنار می‌گذارند و با دستیارش ادامه می‌دهند. او می‌خواست با یک قرارداد پکیجی جلوی این اتفاق را بگیرد. ۱/۵میلیون یورو شامل هر فصل ۵۰۰ هزار یورو دستمزد خودش، نفری ۵۰ هزار یورو دستمزد ۴ دستیارش و سالی ۵۰ هزار یورو پورسانت فدریکو پاستورلو، مدیر برنامه‌اش می‌شد.

از مبلغ ۱/۵ میلیون یورو ذکرشده در قرارداد، آندره آ و همکارانش بیش از ۴۰۰ هزار یورو (با احتساب پولی که بعد از فسخ قرارداد در ایتالیا به او پرداخت شد) دریافت کردند و نزدیک ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو طلبکارند اما ازآنجایی‌که آندره آ استراماچونی استقلال را صدرنشین کرده بود، وکلای آندره آ با اضافه کردن آپشن پاداش‌های قهرمانی، کسب سهمیه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، خواسته‌های استراماچونی را به ۱/۸میلیون یورو رسانده‌اند.

صدالبته باشگاه استقلال هم بیکار ننشسته و دفاعیه‌ای را برای ارائه به وکلای استراماچونی تنظیم کرده است. در این دفاعیه، وکلای باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند مرد ایتالیایی یک سال تعهد خدمت به باشگاه استقلال بدهکار است و اگر می‌خواهد تمام مطالبات دو سال قراردادش را دریافت کند ابتدا باید مسئله تعهد سال دوم او به استقلال روشن شود. برگ برنده وکلای استقلال این است که استراماچونی بعد از فسخ قرارداد با استقلال، مبلغی را در ایتالیا از این باشگاه دریافت کرد. استراماچونی که پیش از دریافت این مبلغ مدعی بود در کشورش متهم به پولشویی شده، حالا دیگر نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد چراکه در ایتالیا، پول از طریق امن به او پرداخت شد و هیچ بانکی مرد ایتالیایی را مواخذه یا متهم به پولشویی نکرد. تنها برگ برنده استراماچونی این است که باشگاه استقلال بیش از ۲ ماه دستمزد او را پرداخت نکرد و همین اشتباه به مرد ایتالیایی اجازه داد با حمایت قانون حق فسخ فیفا از قرارداد با استقلال خارج شود.

شنیده می‌شود وکلای باشگاه استقلال به وکلای آندره آ استراماچونی پیشنهاد سازش داده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند اگر استراماچونی در فیفا پول قرارداد سال دوم خود را طلب کند آن‌ها هم بحث تعهد خدمت سال دوم او را مطرح می‌کنند. گویا آن‌ها یک‌راه جدید پیش پای مرد ایتالیایی گذاشتند تا طرفین بدون نیاز به مراجعه به فیفا بر سر مطالبات سال اول قرارداد به توافق برسند. هنوز مشخص نیست وکلای مرد ایتالیایی چه پاسخی به این پیشنهاد سازش می‌دهند. آن‌ها اگر پرونده را به فیفا بکشانند، فدراسیون جهانی بعد از بررسی، موضوع شکایت را به فدراسیون فوتبال ایران اطلاع می‌دهد تا فدراسیون هم باشگاه استقلال را در جریان شکایت قرار بدهد و از آن‌ها جواب یا همان دفاعیه بخواهد. باید دید وکلای استراماچونی کدام راه را انتخاب می‌کنند، سازش و قبول ۳۵۰ هزار دلار باقی‌مانده سال اول قرارداد یا پیگیری مطالبه ۸/۱ میلیون یورویی به امید دریافت ۱/۱ میلیون یورو از باقی‌مانده مبلغ قرارداد؟

جالب است بدانید پیش‌ازاین، برخی افراد در باشگاه استقلال مدعی بودند استراماچونی که تنها ۱۳ هفته در رقابت‌های لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست، بیش از خدماتی که انجام داد از باشگاه استقلال دریافتی داشته و قرار نیست دیگر پولی به او پرداخت شود اما کارشناسان حقوقی معتقدند ازآنجایی‌که بدقولی باشگاه استقلال و پرداخت نکردن حقوق استراماچونی باعث فسخ یک‌طرفه قرارداد شد، باشگاه استقلال دست‌کم باید پول سال اول قرارداد مرد ایتالیایی و دستیارانش را کامل بپردازد. البته استقلالی‌ها می‌گویند اگر استراماچونی به فیفا شکایت کند، آن‌ها با توجه به این نکته که در ایتالیا و بعد از فسخ قرارداد، به مرد ایتالیایی پول دادند و دو مرحله در رم و دوحه برای بازگرداندن او نماینده پای میز مذاکره فرستادند، استراماچونی را محکوم می‌کنند و خسارت زیادی به او نمی‌پردازند.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: