کد خبر: ۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
تامی هیلفیگر در ابتکار عملی ستودنی، دست به تولید لباس‌هایی برای بچه‌های معلول زد.

 تامی هیلفیگر در ابتکار عملی ستودنی، دست به تولید لباس‌هایی برای بچه‌های معلول زد. در این مجموعه، لباس‌هایی خوش سبک و راحت ارائه شده است که به کمک این کودکان می‌آید تا راحت‌تر لباس‌های‌شان را به تن کنند. این برند آمریکایی مجموعه جدیدش را در نیویورک ارائه داده است.
هرچند که در دنیای مد اغلب شاهد اعمال بی رحمانه‌ای هستیم، اما گاهی کارهای امیدوار کننده‌ای نیز در این صنعت دیده می‌شود. اخیرا شاهد این بوده‌ایم که برخی از برندها در صدد برآمده‌اند تا با اختصاص بودجه‌ای قابل ملاحظه، به تغییر برخی قوانین سرسختانه بشری در رژه‌های خود بپردازند.

مانکن‌هایی در این رژه‌ها دیده می‌شود که متفاوت با سایر همکاران خود هستند، اما در عین حال زیبا و عالی هستند. به نظر می‌رسد صنعت مد به سوی انسانی‌تر شدن قدم برمی‌دارد و برخی طراحان به دنبال این هستند تا نامی خوش از خود به جا بگذارند.
به طور مثال می‌توانیم به نائم خان اشاره کنیم که در رژه پاییز و زمستان 2017- 2016 خود، به کودکی یازده ساله که مبتلا به سرطان بود، اجازه حضور داد. در این رژه، این کودک به آرزویش که شرکت در یک رژه مد بود رسید و دنیا کار زیبای این طراح را ستود.

لباس‌های راحت تامی هیلفیگر 

این بار نوبت این برند آمریکایی است که در زمینه انسان دوستانه خودی نشان دهد. این برند دست به تولید لباس‌هایی برای کودکان معلول زده است؛ لباس‌هایی خوش سبک و زیبا مناسب کودکانی  که در پوشیدن لباس مشکل دارند و زندگی آنها این چنین راحت‌تر خواهد شد.
همه چیز از آن‌جا شروع شد که بانی یک موسس خیریه، میندی شیر اظهار کرد که چقدر پیدا کردن لباس برای کودکانش که از دیستروفی ماهیچه‌ای رنج می‌برند، سخت است.
در ابتدا برندهای مختلف فکرش را هم نمی‌کردند که بتوان لباس‌هایی را تولید کرد که باز و بسته شدن آن راحت باشد و تولید دردسر نکند. حتی برعکس، هرچه زمان می‌گذشت، ظاهر لباس، اهمیت بیشتری می‌یافت. و به این ترتیب نسبت به آسانی استفاده از یک لباس غفلت می‌شد. این موضوع برای کودکانی با معلولیت دست طاقت‌فرسا بود، چون نمی‌توانستند صبح‌ها به تنهایی لباس خود را به تن کنند. به این ترتیب میندی مجبور شد دست به طراحی و دوخت لباس‌هایی بزند که پوشیدن آنها برای کودکانش راحت‌تر باشد.

ماه‌ها گذشت و مادر خانواده کار خود را با تماس با تامی هیلفیگر به سرانجام رساند.
سرانجام یک سیستم متفاوت برای این لباس‌ها به‌کار گرفته شد: سیستم باز و بسته شدن چسبی و آهن ربایی. این چنین بود که یک مجموعه 22 تکه‌ای از لباس بچه‌گانه روانه بازار شد. لباس‌هایی که صبح‌ها پوشیدنش راحت بود و شب‌ها به راحتی می‌شد از تن درآورد. دکمه‌های این لباس‌ها آهن ربایی و آستین‌هایش چسبی است. با این کار، این کودکان در برابر بزرگ‌ترها، دنیای خصوصی خود را حفظ خواهند کرد و استقلال بیشتری را به دست می‌آورند. این لباس‌ها کاملا با گرایش‌های مد هماهنگ هستند و در سایزهای متفاوتی در بازار ارائه شده‌اند. علاوه بر این، همان دوخت و همان رنگ‌های به کار رفته شده در مجموعه اخیر بچه‌گانه این برند را دارند.
قرار است این مجموعه با همان نرخ لباس‌های کودکانه و عادی این برند، در دسترس همگان قرار گیرد. اقدامی که نمی‌توان در برابر آن سرتعظیم فرود نیاورد.

مترجم: سپیده جلالی

Search engine friendly content
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: