کد خبر: ۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
نقدی بر عملکرد تلویزیون در نوروز 95
یک فیلمنامه‌نویس در نقدی نسبت به عملکرد تلویزیون در نوروز 95، سریال‌های عید امسال را فاقد کیفیت دانست و در عین حال شبکه نسیم را نسبت به سایر شبکه‌های تلویزیون در بخش پخش برنامه‌های جذاب، برتر معرفی کرد.
ساخت برنامه‌های ضعیف را گردن بی‌پولی نیندازیم

وی در میان برنامه‌های امسال نوروزی در شبکه‌های مختلف تلویزیون، «خندوانه»‌ی رامبد جوان را گُل سرسبد نوروز امسال معرفی کرد.

این منتقد درباره‌ی مجموعه‌های تلویزیونی در نوروز امسال اینگونه اظهار کرد: متأسفانه سریال‌های تلویزیون امسال نتوانستند مرا متقاعد کنند که حداقل به خاطر نقد کردنشان هم که شده آن‌ها را دنبال کنم. تنها برنامه‌هایی که کمی آن‌ها را پیگیری می‌کردم، برنامه‌های شبکه نسیم بودند. در وهله اول «خندوانه»، سپس «شب کوک» و برنامه «دورهمی» مهران مدیری از جمله برنامه‌هایی بودند که شخصا آنها را در ایام نوروز پیگیری می‌کردم.

او درباره برنامه طنز «دورهمی» گفت: به نظرم مهران مدیری نتوانست اتفاق تازه‌ای را رقم بزند؛ چراکه «دورهمی»‌اش تفاوتی با برنامه‌های طنز سابقش نداشت. به نظرم برنامه «دورهمی» هم در حد همان «در حاشیه» بود؛ ضمن اینکه همان‌طور که مطلع هستید برنامه «دورهمی» کپی از برنامه‌ای است که در کشور هند ساخته شده است؛ البته به نظرم این کار اشکالی ندارد منتهی اینکه عینا یک برنامه را کپی‌برداری کنند، این اتفاق خیلی بد است.

وی در ادامه همین موضوع تصریح کرد: ایده گرفتن از یک برنامه موفق اشکالی ندارد اما اینکه بخواهند با همان دکور، چینش و همان فرمت برنامه را اجرا کنند خیلی بد است. به نظرم این اتفاق به خاطر عدم حضور پیمان قاسم‌خانی در کنار مهران مدیری است؛ چراکه این دو همکار همیشه در کنار هم کارهای خوبی دارند و به اعتقاد من ایده‌های پیمان قاسم‌خانی می‌توانست به برنامه مهران مدیری کمک کند. به نظرم کسی نتوانست جای پیمان قاسم‌خانی را در کنار مهران مدیری پر کند.

خودسیانی همچنین درباره برنامه «شب کوک» شبکه نسیم توضیح داد: این برنامه همان‌طور که مطلع هستید مسابقه خوانندگی است و با وجود اینکه استیج است اما به نظرم تقلید نیست؛ چراکه همه شبکه‌های دنیا برنامه‌ای تحت عنوان مسابقه خوانندگی برای خودشان دارند. به نظرم «شب کوک» برنامه خوبی بود و خیلی خوب توانست مخاطبان خود را پیدا کند اما به اعتقاد من در نهایت «خندوانه» گل سرسبد عید امسال بود؛ البته این در حالی است که اگر «کلاه قرمزی» در نوروز امسال حضور داشت قطعا در صدر قرار می‌گرفت. با این حال برنامه «خندوانه» با وجود اینکه فرمتش را تغییر داده بود ولی همچنان جذاب بود و به تکرار نپرداخت.

این منتقد در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های تحویل سال امسال راضی‌کننده بودند؟ خاطرنشان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه امسال برنامه‌های تحویل سال را تماشا نکردم؛ چراکه هر سال یک اتفاق بدی می‌افتد و آن هم این است که همه شبکه‌ها همزمان در شب سال تحویل با هم رقابت می‌کنند؛ این در حالی است که هر شبکه باید یک برنامه مشخصی را پیگیری کند تا تماشاگر هم تکلیف خودش را بداند. با این اتفاق مخاطبان مدام باید کنترل به دست باشند و شبکه‌ها را تغییر بدهند. شبکه‌ها که دشمن یکدیگر نیستند، بنابراین نباید همپوشانی داشته باشند بلکه باید با هم همکاری کنند.

وی در ادامه همین سخنانش به این نکته اشاره کرد که شبکه نسیم تقریبا همه برنامه‌های جذاب را در خودش جای داده است.

او سپس در همین زمینه تأکید کرد: به نظرم این اتفاق فوق‌العاده خوبی است که همه برنامه‌های شاد و جذاب در یک جا جمع شوند؛ چراکه مخاطب تکلیف خودش را می‌داند اما اینکه همه شبکه‌ها بخواهند از یکدیگر کپی‌برداری کنند و با هم به رقابت پردازند، مخاطب را بلاتکلیف می‌کند که کدام شبکه را تماشا کند. به نظرم تلویزیون طی این یک سال پرونده‌اش پیچیده‌تر شده است.

خودسیانی در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا اظهار کرد: امیدوارم در سال جدید در تلویزیون یک اتفاق خوب بیفتد و کمی از دشمنی‌ها و دعواهایمان با یکدیگر کم کنیم. همچنین امیدوارم برنامه‌ها را ارتقاء بدهیم و به دنبال بهانه نگردیم که چون پول نبود، برنامه‌های خوبی نساختیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: