کد خبر: ۲۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:
سخنگوی قوه قضائیه با ارائه توضیحاتی درباره آزادسازی مایکل وایت آمریکایی، از محکوم شدن یک ایرانی به اعدام به جرم ارتباط با سیا و موساد خبر داد.
قلم‌نیوز: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و هفتمین نشست خبری خود درخصوص آزادی مایکل وایت گفت: این اقدام یک اقدام انسان‌دوستانه در چارچوب قوانین و مقررات و رعایت مصالح عمومی کشور بود و از نظر کارشناسی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم استفاده شده است. مساعدت ما در قوه قضاییه به آزادی برخی از هموطنان بی‌گناه ما که در زندان‌های آمریکا زندانی بودند، کمک می‌کرد؛ برای مثال دکتر طاهری و امثالهم.

وی افزود: قوه قضاییه ارفاق‌هایی برای این فرد در نظر گرفت. البته این اقدام پس از اخذ رضایت شاکی خصوصی انجام شد و رضایت شاکی خصوصی در این پرونده جلب شد. مایکل وایت مبتلا به ایدز بود و این احتمال وجود داشت که برایش حادثه‌ای رخ دهد ولی خوشبختانه اینگونه نشد و فردی که دارای بیماری خطرناکی مثل ایدز بود به گونه‌ای زندانی بود که نه تنها بیماری‌اش تشدید نشد بلکه روند بهبودی را طی کرده و با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: موضوع زندانی و زندانیان با مسوولیت قوه قضاییه است و بدون نظر قوه قضاییه در خصوص آزادسازی زندانیان حرف زده نمی‌شود. بهتر است آقایان جایگاه خودشان را بدانند و از طرف قوه قضاییه وعده آزادسازی زندانیان اتباع بیگانه را ندهند. قوه قضاییه خودش تصمیم می‌گیرد که کدام زندانیان می‌توانند آزاد شوند البته ما از نظرات دبیرخانه شورای عالی امنیت استفاده می‌کنیم اما در نهایت تصمیم‌گیر خود قوه قضاییه است.

وی در خصوص دستگیری یکی از جاسوسان آمریکایی هم گفت: اولا بگویم که آمریکایی‌ها و رژیم غاصب صهیونیست تلاش می‌کنند برای جاسوسی؛ اما نیروها و سربازان گمنام امام زمان فعالیت این گروه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و اجازه تحرکات به این افراد نمی‌دهند. اخیرا سید محمود موسوی مجد که هم به سرویس موساد و هم سرویس سیا وصل شده بود و در قبال دلار در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح جاسوسی می‌کرد، دستگیر شد. این فرد با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده که حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و این حکم به زودی اجرا خواهد شد تا اربابان این افراد ببینند که نتیجه این خیانت‌ها چیست.

اسماعیلی گفت: سید محمود موسوی مجد، محل‌های تردد شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن داده بود.

منبع: فارس

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: