کد خبر: ۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌ها محیط زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی ۲۰۲۰ EPI، با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸، نسبت به سال ۲۰۱۸ از وضعیت بهتری برخوردار شد.
قلم‌نیوز: به مناسبت روز جهانی محیط زیست، از رتبه‌بندی وضعیت محیط زیست جهانی کشورها بر اساس شاخص عملکرد محیط زیست طی مراسم آنلاین رونمایی شد.

نرگس صفار سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست (Environmental Performance Index - EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان و ارتقای وضعیت زیست بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده‌بندی جهانی بر اساس این شاخص بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها؛ وضعیت محیط زیست آنان بوده و نتیجه آن هر دو سال یک‌بار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می‌شود.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخته شده که کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوئیس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.

صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ۲۰۲۰ EPI ، با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸، نسبت به سال ۲۰۱۸ (رتبه ۸۰) از وضعیت بهتری برخوردار شده که مقدار شاخص EPI از صفر تا ۱۰۰ تعیین شده و امتیاز ۱۰۰ بهترین و صفر بدترین وضعیت محیط زیست است.

منبع: مهر
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: