کد خبر: ۱۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری برگزار شد؛
در کیفرخواست اکبر طبری، معاون حوزه‌ریاست قوه‌قضایی در دوران صادق لاریجانی، این اتهام‌ هست؛ پول‌شویی؛ رشوه‌گرفتن و جعل اسناد.
اتهام‌های بزرگ برای متهمان بزرگقلم‌نیوز:اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضا در دوران صادق لاریجانی و ۱۷ متهم دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

در این جلسه نماینده دادستان، به قرائت کیفرخواست می‌پردازد، اعمال نفوذ و برخی زد و بندها در پرونده طبری مطرح است. همچنین تا کنون ردپای وی در پرونده مدیر عامل بانک ملت و همچنین برخی پرونده‌های فساد هم مطرح شده است.
 
در این پرونده همچنین قرار است به اتهامات یکی از قضات شاغل و یک قاضی بازنشسته هم رسیدگی شود.

در این جلسه همچنین بیژن قاسم زاده بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه و همچنین رسول دانیال زاده از ابر بدهکاران بانکی که مدتی هم متواری بود حضور دارند.

بیژن قاسم‌زاده، بازپرسی که حکم فیلتر تلگرام و بازداشت امیر تتلو را صادر کرد هم یکی از متهمان این پرونده است.

دانیال زاده، ابر بدهکار بانکی یکی از نزدیکان اکبر طبری ، بیشتر معروفیت دانیال زاده به دلیل اهدای برجی است که در کامرانیه ساخته بوده و شنیده شده که اکبر طبری در این برج فوق لاکچری سکونت داشته و او این ملک را به عنوان رشوه از دانیال زاده دریافت کرده است.

پرداخت ۱۰۰ هزار یورو به طبری/ پولشویی و اخذ رشوه

رسول امیر قهرمانی، در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری با اشاره به کیفرخواست صادره گفت: متهم از مصطفی نیاز آذری پنج قطعه زمین واقع در بابلسر به پلاک‌های ثبتی ۲۵۶۹ فرهنگی اصلی به علاوه ویلایی دریافت کرده است.

وی به یکی دیگر از اتهامات معاون اجرایی سابق قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: دریافت رشوه از آقای جلیل سبحانی بالغ بر یکصد و پنجاه میلیون ریال شامل هزینه‌های تهیه و نصب کمد در واحد ۳۱۳ در یکی از مجتمع‌ها و همچنین اقلام این واحد از دیگر اتهامات است.

قهرمانی به دیگر اتهامات طبری اشاره کرد و گفت: اتهام بعدی طبری پول‌شویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در برخی به به نام فرهاد مشایخ، پول‌شویی از طریق ویلای انتقال ویلای دریافتی از مصطفی نیاز آذری به شرح فوق به نام حکیمه شیرمحمدی همسرش. همچنین جعل مادی اسناد رسمی در پنج فقره وکالت‌نامه از دیگر اتهامات متهم است.

نماینده دادستان تهران افزود: مشایخ به پرداخت وجوه و یک دستگاه خودرو بابت پیگیری زمین های کلاک به طبری اعتراف کرده است. طبری در این رابطه به آشنایی با منصوری در دفتر خودش و پیشرفت حکم ویژه ، حکم کمیسیون ماده ۵ در مراحل مختلف پیگیری زمین ای کلاک اشاره کرده است. مشابخ در رابطه با پرداخت ۱۰۰هزار یورو به طبری عنوان کرده که مبلغ فوق را نجفی به همراه اینجانب در سال ۸۶ پرداخت کرده ایم. به گفته خودش این رقم را به خاطر دوستی ۳۰ ساله داده است.

وی گفت: منصوری که به عنوان قاضی ویژه زمین های کلاک بوده است با همکاری متهم تخلفاتی را داشته است.

اهدای ویلای لوکس 42 میلیارد تومانی  به اکبر طبری در قبال فرار یک متهم اقتصادی

 یکی از متهمان کلان اقتصادی که پرونده او با اعمال نفوذ بسته شد، مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث است که به طور غیرقانونی از کشور متواری شد. او از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور نموده و به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است.

در تاریخ ۲۷ دی سال ۹۰، مصطفی نیاز آذری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد؛ اما علیرغم اقاریر صریح متهم با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت وی در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند

فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش42 میلیارد تومان در بابلسر است.

دفتر «طبری» کانون حضور برخی متهمان برای حل پرونده بود

نماینده دادستان ادامه داد: در پرونده حاضر متهم ردیف اول فردی که به محاکمه کشیده شده شخصی است که در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضائیه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است.

اکبر طبری با انبوهی از اتهامات، هم خود به بیراهه رفته و هم راه اجرای عدالت را در مورد برخی از متهمان دانه درشت اقتصادی سد کرده است.

وی با تشکیل گروه مجرمانه در معاونت اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه موجب شد تا دفتر وی به عنوان کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود.

دایره اعمال نفوذ اکبر طبری در پرونده‌های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی قابل توجه است.

منبع: میزان
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: