کد خبر: ۱۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
انصاری:
یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال همچون سال های قبل برنامه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) برگزار نمی شود، فرصت خوبی برای بازخوانی وصیت نامه ایشان فراهم شده است.

قلم‌نیوز:حجت الاسلام مجید انصاری اظهار کرد: مرتب به مناسبت های مختلف مثل امور تحقیقاتی، سخنرانی ها و مصاحبه ها به وصیتنامه امام خمینی (ره) مراجعه کرده و آن را می خوانم. مطالب این وصیتنامه هر دفعه برایم تازگی دارد؛ چراکه مسائل روز کشور را به خوبی بیان کرده و برایش راهکار ارائه داده است.

وی ادامه داد: همه بخش های وصیت نامه امام(ره) مهم است؛ چه بخش هایی که مربوط به مسائل اعتقادی، معنوی و توصیه اخلاقی است و چه جنبه های سیاسی، اجتماعی و راهکارهایی که امام(ره) برای ادامه راه انقلاب و کشور ارائه کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان قوای مختلف را با ذکر هر قوه مورد خطاب قرار دادند و به عنوان نقشه راه هم به آسیب ها و هم به راهکارها اشاره کردند. امام(ره) جوان ها را مکررا مورد خطاب قرار دادند و لازم است تا جوانان عزیز ما این وصیتنامه را به عنوان یک توصیه پدرانه با پشتوانه یک عمر تجربه بخوانند.

وی یادآور شد: در این وصیتنامه هیچ بخشی نیست که به درد مشکلات روز جامعه نخورد. بخصوص دولتمردان و مسئولین می توانند از این وصیتنامه بهره ببرند. امام خمینی به نیروی های مسلح تاکید کردند از ورود به دسته بندی های سیاسی خوداری کنند. به حوزه های علمیه نسبت به ارتباط با مردم و نگاه درست به مسائل روز و دوری از تحجر هشدار دادند.

انصاری در پایان گفت: حداقل این ایام از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال همچون سال های قبل برنامه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) برگزار نمی شود، فرصت خوبی برای بازخوانی وصیت نامه ایشان فراهم شده است. لازم است تا رسانه ها نیز به این مهم بپردازند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: