کد خبر: ۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
کارلوس کی روش:
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: روزی که به ایران آمدم تصور می‌کردم با دانشی که دارم می‌توانم فوتبال ایران را تغییر دهم اما الان آنها می‌خواهند مرا تغییر دهند. من بازی را شش بر صفر باختم.
امکان ادامه وجود ندارد/تا ۱۰ اردیبهشت هستم/بازی را ۶ بر صفر باختم

کارلوس کی روش پس از نشست امروز شنبه خود با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: چند هفته پیش درخواست استعفا از تیم ملی فوتبال ایران را ارائه کردم. بعد از بازیهای تیم ملی که در فروردین ماه برگزار شد امروز این فرصت را داشتم که با افتخار در خدمت اعضای هیات رئیسه فدراسیون بودم و وقایع و اتفاقات را به طور کامل توضیح دادم.

وی ادامه داد: امروز این فرصت را داشتم که یازده سرفصل لازم و یازده برنامه مشخص را تقدیم اعضای هیات رئیسه کنم. از آقای کفاشیان و اعضای هیات رئیسه هم تشکر می کنم که بعد از پنج سال کار کردن در ایران این فرصت را به من دادند که موارد مورد نظرم را بیان کنم.

کی روش ادامه داد: بعد از پنج سال که تمام توانم را برای موفقیت تیم ملی ایران گذاشتم الان باید بگویم که شرایط صعود به جام جهانی بسیار سخت است و تیم ملی کار سختی برای رسیدن به این مهم پیش رو دارد. درحال حاضر فشار به جایی رسیده است که دیگر صحبت از مسائل مالی نیست و مواردی است که آنها را به هیات رئیسه واگذار کردم.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: بنده طبق قراردادی که دارم تا  ۱۰ اردیبهشت به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایف خودم پایبند هستم. آقای کفاشیان از من خواستند که در مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی حضور پیدا کنم و بنده با کمال احترام پذیرفتم.

وی افزود: بعد از این تاریخ دیگر بنده هیچ گزینه ای را پیش روی خودم نمی بینم و می توانم متصور شوم پایان کار خودم در تیم ملی ایران را. سال گذشته من چند هفته در خط مقدم جنگ بودم و با کمال غرور و افتخار این کار را انجام دادم و برای من افتخار بزرگی بود. هیچگاه ترس و واهمه ای از دفاع از تیم ملی ایران نداشتم و این وظیفه را داشته ام که در خط مقدم برای تیم ملی ایران بجنگم. من در همه مصاحبه هایم اشاره داشته ام به تحریم های ناجوانمردانه که کار ورزش ایران را سخت کرده بود.

کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: الان این بازی که فقط قول های واهی و فقط وعده و وعید بود، تمام شده است. زمان این وعده ها به اتمام رسیده است. الان زمان ارائه کردن راهکارهای مناسب است. امیدوارم فدراسیون فوتبال راه حل های بهتری را برای آینده تیم ملی و بازیکنانش اتخاذ کند. آینده من و تیم ملی در دستان هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. امیدوارم با استعفای من موافقت کنند به خاطر اینکه بنده در این پنج سال امید پیدا کردن راه حل ها را از دست داده ام.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: آرزو می کنم هر تصمیمی که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می گیرد به سود تیم ملی باشد و کمک کند که این تیم برابر تیم های آسیا موفق باشد. شرایط و نگرانی های من شفاف است. با این شرایط امکان ادامه همکاری وجود ندارد. شرایطی که فقط وعده و وعید داخل آن هست و هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن نیست.

کارلوس کی روش در ادامه به تشکر از وزیر ورزش پرداخت و گفت: از ایشان به خاطر حمایتی که داشتند تشکر می کنم اما همانطور که به هیات رئیسه گزارش دادم نسبت به سال گذشته هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. برخی تصمیمات مرتبط هست با عدم حمایت های مالی. با این حال بدون حمایت و فراهم آمدن شرایط امکان ادامه وجود ندارد.

کی روش ادامه داد: اینطور به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با بنده را ندارد. ساختمانی که بغل آکادمی وجود داشت و فقط خاک بود را برای مرکز تخصصی تمرینی در نظر گرفتیم که برای همه بازیکنان تیم های مختلف باشد اما حالا تبدیل شده است به یک مرکز پزشکی. من در جایگاهی نیستم که بخواهم این تصمیم را زیر سوال ببرم اما موافق این تصمیم نبودم چرا که این سالن اولویت اول برای پیشرفت تیم ملی نیست. اگر نظرات بنده اهمیتی نداشته باشد پس حضورم بی فایده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به مشکل حضور بازیکنان سرباز در تیم ملی گفت: اینکه یک بازیکن بخواهد برای تیم ملی کشورش بازی کند اما اجازه به او نمی دهند ولی برای تیم باشگاهی بازی می کند کاملا غیرقابل قبول است. اگر اینها اشتباهی مرتکب شده باشند باید جریمه شوند اما این بازیکنان می خواهند برای تیم ملی کشورشان بجنگند.

وی افزود: برداشت من این بود که در بدو ورود به ایران با دانش و تجربه ای که دارم بتوانم فوتبال ایران را تغییر بدم اما الان بعد از پنج سال نه تنها حرف جدیدی مطرح نشده است بلکه آنها هستند که می خواهند مرا تغییر بدهند که امکان پذیر نیست. دیگر نمی خواهم بخشی از جنگ باشم. اعتقاد دارم که جنگ ما نباید یک جنگ درونی باشد. الان شاهد این هستیم که ما در یک جنگ درونی قرار گرفته ایم. اگر مطالب و مسائلی که من در این پنج سال گفته ام را متوجه نشده اند چطور باید مطمئن باشم که در آینده متوجه خواهند شد.

کی‌روش خاطرنشان کرد: وظیفه من به عنوان سرمربی تیم ملی این نیست که آدم خوبی باشم و به همه لبخند بزنم. وظیفه مربیان این است که با همه خوب باشند و بخواهند همه را راضی نگه دارند. وظیفه ما این است که بتوانیم خوشحالی و رضایت هواداران را به ارمغان بیاوریم. فقط روزی موفق هستیم که بتوانیم برنده این مهم باشیم. بسیار زیاد تشکر می کنم از هواداران فوتبال ایران که در این مدت از ما حمایت خوبی داشتند. من اینجا بودم تا بتوانیم تیم ملی را به جام جهانی ببریم.  ولی دیگر با این شرایط نمی شود ادامه داد.

وی افزود: من عاشق جنگیدن هستم. برای ما مشکلات یک چالش جدید است. من تمایل دارم انرژی ام را برای دلایل منطقی هزینه کنم نه برای دلایلی که پوچ هستند. قبلا در مورد مسائل مختلف با من مشورت می کردند اما الان بنده را از همه این موارد کنار گذاشتند و خودشان همه تصمیمات را می گیرند. برای من رنگ مهم نیست و کیفیت بازیکنان مهم است که چه کسانی را برای تیم ملی ایران دعوت کنم.

کی روش در ادامه گفت: می خواهم از شما یک سوال بپرسم. فرض بگیرید ما باید در بازی اول با قطر بازی کنیم. سوال این است که ما باید کجا تمرین کنیم. آیا باید از نیوزیلند یک زمین کامل بیاوریم؟ برای من سخت است که این مسائل را بپذیرم. اینها مسائلی است که من پنج سال پیش ، سه سال پیش و همین پارسال مطرح کردیم و الان هم داریم همین ها را تکرار می کنیم. من الان دیگر هیچ راهکاری نمی توانم ارائه بدهد. قطعا چیزهایی که خواهیم شنید وعده و عیدهای بیشری هست که خواهیم شنید.

وی افزود: در پنج سال گذشته اصرار و اجبار کردم که فوتبال ایران کمی بهتر شود و وضعیت امکانات قابل قبول تر شود. اما از هواداران عذرخواهی می کنم که من نتوانستم این بازی را ببرم. من این بازی را باختم. من از هواداران عذرخواهی می کنم که با وجود حمایت آنها اما ما این بازی را ۶ بر صفر باختیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: