کد خبر: ۱۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ با نام‌بردن از «مبارزه با سانسور در فضای مجازی»، خواستار لغو بند ۲۳۰ قانون مدنی ارتباطات آمریکا شده است.

قلم‌نیوز: او در توییتی که جمعه در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، بطور ضمنی به محدود شدن برخی از توییت‌هایش توسط توییتر اشاره کرده، جایی که اکثر تصمیم‌های مهم مملکتی را با اعمال نظرات شخصی خود اعلام می‌کند.

بند – ۲۳۰ جزو قوانینی است که در سال ۱۹۹۶ توسط کنگره آمریکا به تصویب رسیده است و بر اساس آن شبکه‌ها اجتماعی و شرکت‌های اینترنتی مسئولیتی در قبال اعمال و نظرات کاربران ندارند. همچنین شبکه‌های اجتماعی اختیار قضایی دارند محتواهایی که بر خلاف عرف جامعه یا در جهت گسترش خشونت هستند را حذف کنند.

ترامپ به دفعات توییت‌هایی منتشر کرده که در آن به افراد مختلف توهین کرد، اعمال هر نوع خشونت را ترویج کرده و حالا می‌خواهد شخصا این قانون را لغو کند.

حامیان بند – ۲۳۰ از اعتبار این قانون برای شکل‌گیری فرهنگ آزادی بیان در فضاهای آنلاین دفاع می‌کنند. امری که توانسته شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک، توییتر و گوگل را بر پایه محتواهای فراوان کاربران، تبدیل به غول‌های اینترنت کند.

اما حالا بعد از گذشت سال‌ها از وضع این قانون، هر شرکت بزرگ اینترنتی قوانین استاندارد خود را بر اساس تفسیری از بند-۲۳۰ ارائه می‌دهد و با دلایلی نامشخص به حذف محتوای کاربران می‌پردازند؛ امری که مارک زاکربرگ هم در تقابل با توییتر به آن اشاره کرده: «ما نسبت به سیاست‌های خود شفاف هستیم و فکر میکنیم درست نیست که بر صحبت‌های سیاست‌مداران نظارت داشته باشیم

منبع: میدان

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: