کد خبر: ۱۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
​اظهارات معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد در جلسه شورای اطلاع رسانی این وزارتخانه:
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر مشارکت روابط عمومی های بانکها، بیمه ها و سازمان های تابعه وزارتخانه و ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی در آگاهی بخشی به مردم سراسر کشور در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF تاکید کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) عباس معمارنژاد در این نشست که با حضور رئیس و معاونان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیران روابط عمومی بانکها، بیمه ها و سازمان های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: دولت در این طرح با هدف مردمی کردن اقتصاد، باقيمانده سهام خود در بانکها، بیمه ها، پالایشگاهها، فولاد و خودروسازي را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله etf به مردم واگذار می نماید.
 وی با بیان اینکه اگر دولت قصد تامین کسری بودجه خود از طریق این واگذاری ها را داشت از روش های بلوکی با ۲۰ درصد افزایش قیمت مندرج در تابلوی بورس و یا عرضه تدریجی سهام  در بازار بورس استفاده می‌کرد، تاکید کرد: دولت با هدف انتفاع همه مردم از این سهام، عرضه آن به صورت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله را در دستور کار خود قرار داد.
معاون امور بانکی‌، بیمه و شرکتهای دولتی ویژگی های این صندوق را کاهش ریسک، قیمت قابل رقابت (قیمت فروش واحد های صندوق حداقل ٣٠ درصد زیر قیمت فعلی تابلوی بازار بورس)،  امکان خرید واحد های  این صندوق برای هر ایرانی و بدون محدودیت سنی ، مردمی کردن اقتصاد و کسب منفعت برای همه مردم و فرهنگ سازی در زمینه بورس عنوان کرد.
معمارنژاد با اشاره به قیمت سهام برخی بانک‌ها و بیمه‌های عرضه شده در این صندوق و مقایسه آن با قیمت فعلی این سهام در بازار بورس، گفت: مبناي تعيين قیمت های سهام درنظر گرفته شده برای واگذاري به صندوق‌ سرمایه گذاري  etf متوسط سي روز قبل از فراخوان واگذاري می باشد كه بسيار پايين تر از قیمت هاي فعلی است.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد مراجعه به کارگزاری ها، درگاه های حضوری و غیر حضوری بانک ها را از جمله روش های خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله etf (واسطه‌گری مالی یکم) برشمرد.
معمارنژاد در ادامه تحولات دیجیتال را در عصر فعلی مبتنی بر چند پارادایم مهم عنوان کرد و گفت: "جایگزینی مفهوم اکوسیستم به جای سیستم" و "بهبود تجربه مشتری" از جمله مهم ترین این پارادایم ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: