کد خبر: ۱۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تقریبا همه افراد در هر سن‌و‌سال و موقعیت اجتماعی، دوست دارند مورد احترام واقع شوند و جایگاه‌شان به‌عنوان یک انسان محترم حفظ شود.
به‌عنوان مثال دوست داريد افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، به شما احترام بگذارند اما احترام خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود. احترام به‌دست آوردنی است و برای همین لازم است، رفتار مناسبی داشته باشید تا دیگران برای شما احترام قائل شوند. شاید تیم کاری شما به عادت‌های کاریتان، هوش‌تان یا توانایی شما برای بستن قرارداد احترام بگذارند اما چیزهای بیشتری برای احترام‌گذاشتن وجود دارد. اگر به‌عنوان یک فرد احترام لازم را دریافت کنید، برنده‌اید. درادامه نکاتی برای کسب احترام بیشتر آورده شده است. با ما همراه باشید.

به همه افراد احترام می‌گذارند
این افراد در همه تعاملات‌شان از بزرگ‌ترین مشتری خود گرفته تا پیشخدمت یک رستوران، مودبانه و محترمانه برخورد می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر با فردی که با او مشغول صرف نهار هستند، خوب برخورد کرده اما با پیشخدمتی که غذا را برایشان سرو می‌کند، غیرمحترمانه رفتار کنند، شخصیت و ادب خود را زیر سوال برده‌اند. افراد جذاب با همه مردم با احترام رفتار می‌کنند؛ زیرا معتقدند نباید خودبرتربین باشند.

شنونده‌هاي خوبي هستند
گوش‌کردن فرآیندی فعال است و به هیچ‌وجه منفعل نیست. گوش‌دادن به این معنی است که شما افکار و عقایدتان را از ذهن‌تان خارج می‌کنید و واقعا به چیزهایی که دیگران می‌خواهند به شما منتقل کنند، گوش می‌دهید. معمولا در گفت‌و‌گوهای امروزی، نظر یک فرد سبب می‌شود افکار شنونده تحریک شود و او هم داستان خود را در روند مشابهی مطرح می‌کند. به‌جای این‌که نظر خودتان را بگویید، با مطرح‌کردن چند سوال گوینده را تشویق کنید تا چیزهای بیشتری به شما بگوید. زمانی که مهارت گوش دادن موثر را تمرین می‌کنید، به دیگران کمک می‌کنید تا احساس کنند، مهم هستند.

از قانون نقره‌ای پیروی می‌کنند
قانون طلایی به این فرض اشاره دارد که یک شخص باید با دیگران همان‌طوری رفتار کند که دوست دارد دیگران در شرایط مشابه با او رفتار کنند اما این قانون داری یک اشکال جدی است؛ زیرا فرض را بر این می‌گذارد که همه افراد دوست دارند با آن‌ها به یک شکل برخورد شود. همچنین این قانون علایق شخصی افراد را هم در نظر نمی‌گیرد. مثلا بعضی افراد دوست دارند همواره در مرکز توجه و تحسین دیگران باشند درحالی‌که بعضی دیگر از توجه اطرافیان بیزارند.
قانون نقره‌ای درواقع جایگزین قانون طلایی است و براساس آن افراد باید با دیگران طوری رفتار کنند که مطلوب‌شان است و در این مورد خواسته شخصی فرد مقابل اهمیت دارد و این قانون معایب قانون طلایی را برطرف می‌کند.
گفتنی است افراد جذاب و قدرتمند در درک دیگران فوق‌العاده عمل می‌کنند و همواره رفتار و برخورد خود با دیگران را در بهترین حالت تنظیم می‌کنند تا دیگران نیز از تعامل با آن‌ها احساس خوشایند و راحتی کنند.

اهل جاروجنجال نیستند
تنها راه مطمئن برای جلوگیری از برقراری یک رابطه احساسی در طول یک مکالمه، متوسل شدن به بحث‌های کوچک و کوتاه است. هنگامی که شما با اطرافیان خود مانند یک ربات (خیلی رسمی و مودبانه) درباره موضوع‌های پیش پا افتاده بحث کنید، مطمئن باشید این قضیه مغز آن‌ها را به‌طور ناخودآگاه در یک وضعیت معلق قرار داده و آن‌ها را از برقراری یک رابطه خوشایند و صمیمی با شما باز می‌دارد. افراد جذاب همواره در مکالمات روزانه‌شان، به روابط خود با دیگران عمق می‌دهند. علاقه واقعی این افراد به معاشرت با دیگران، این اجازه را به دیگران می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

بیش از هر چیز، روی خود فرد تمرکز می‌کنند
افراد جذاب همواره به اطرافیان‌شان توجه می‌کنند و از آن‌ها غافل نمی‌شوند. در نتیجه کمتر به خودشان و خواسته‌هایشان فکر می‌کنند. همچنین آن‌ها فکر و ذهن خود را درگیر موضوع‌هایی نظیر میزان محبوبیت‌شان در جمع نمی‌کنند؛ چراکه تمام تمرکزشان روی اطرافیان‌شان معطوف می‌شود و این همان چیزی است که جذابیت این افراد را دوچندان می‌کند.
اگر می‌خواهید این عادت به شما نیز کمک کند، سعی کنید در برخورد با اطرافیان‌تان، تلفن‌های خود را کنار گذاشته و شش‌دانگ حواس‌تان را به آن‌ها بدهید. به‌جای این‌که روی جوابی که می‌خواهید تحویل‌شان دهید یا روی واکنش‌هایی که حرف آن‌ها روی شما می‌گذارد، تمرکز کنید، به حرف‌های آن‌ها با دقت گوش دهید، زیرا افرادی که درمورد خودشان با شما حرف می‌زنند، همواره در ادامه سوال‌هایی درباره خوشان نیز از شما می‌پرسند و آن‌جاست که برای پاسخ دادن باید حضور ذهن داشته باشید.

برای جلب توجه دیگران، خود را به آب و آتش نمی‌زنند
افراد جذاب هیچ‌گاه درمورد این‌که چگونه به موفقیت یا ثروت رسیده‌اند یا این‌که تا چه اندازه باهوش هستند، زیاده‌گویی و پرحرفی نمی‌کنند. البته این به آن معنا نیست که اهل اغراق کردن نیستند، بلکه آن‌ها هیچ‌گاه به دنبال جلب توجه نیستند، زیرا می‌دانند که افراد منفور و منفی همیشه به فکر جلب نظر دیگرانند تا بقیه نیز آن‌ها را دوست داشته باشند.

 بین واقعیت و نظر خود تفاوت قائل می‌شوند
افراد قدرتمند همواره می‌توانند موضوع‌های جنجالی و بحث‌های حساس را با خونسردی و متانت، مدیریت کنند. آن‌ها زود از کوره در نمی‌روند و البته از بیان دیدگاه خود ابایی ندارند اما همواره آن را طوری بیان می‌کنند که برای دیگران الزام‌آور نباشد.
فرقی ندارد بحث درمورد چه موضوعی باشد؛ اگر پای مباحثی مانند گرم شدن کره زمین، سیاست، بهداشت یا سبد کالا... به میان باشد، بازهم افراد قدرتمند می‌دانند که عده‌ای باهوش در جمع حضور دارند که رفتار و گفتار آن‌ها را به دقت زیر نظر دارند.

صداقت دارند
افراد صادق همواره برای دیگران جذابند، زیرا دیگران می‌توانند روی حرف آن‌ها حساب باز کنند. صداقت یک صفت ساده است ولی عمل به آن کار دشواری است. افراد صادق برای این‌که همواره جذاب باشند، از بد صحبت کردن درمورد دیگران می‌پرهیزند و همواره درست‌ترین کار را انجام می‌دهند، هرچند که به ضررشان باشد.

لبخند می‌زنند
به یاد داشته باشید که همه افراد به‌طور طبیعی، آینه‌ای برای زبان اندام فرد مقابل‌شان هستند و ناخودآگاه رفتار او را تکرار می‌کنند. اگر می‌خواهید افراد شیفته شخصیت شما شوند، در طول صحبت‌هایتان با آن‌ها لبخند بزنید. این کار باعث می‌شود آن‌ها به‌طور ناخودآگاه، حس خوبی به شما پیدا کرده و مجذوب صحبت‌هایتان شوند.
به‌جای حرف زدن عمل مي‌كنند
 بین خوب جلوه کردن و اغراق بیهوده و همراه با غرور، تفاوت اساسی وجود دارد. همچنین افراد قدرتمند و جذاب می‌دانند که خوب بودن را ابتدا باید از خودشان شروع کنند تا با این کار به دیگران نیز احترام گذاشته باشند.
يکی از بدترین چیزهایی که می‌تواند باعث دور شدن آدم‌ها و از بین رفتن احترام ما شود این است که دائم از خوبی‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌هایمان حرف بزنیم.
اگر به‌جای چنین سخنانی، مهارت‌ها، توانایی‌ها و کیستی خودتان را در عمل نشان دهید، مطمئن باشید آدم‌ها اطرافتان متوجه می‌شوند و بسیار به شما احترام خواهند گذاشت.

آن‌ها برای دوست داشتن زندگی‌شان، دلیل دارند
افراد جذاب همواره مثبت اندیش و پر نشاط هستند. آن‌ها هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوند، زیرا زندگی را یک ماجراجویی شگفت‌انگیز می‌بینند و با نگاهی مثبت به افرادی که در زندگی‌شان حضور دارند، برخورد می‌کنند. زیرا می‌دانند که آن‌ها بخشی از این زندگی‌اند.
این به آن معنا نیست که افراد جذاب به لحاظ شخصیتی هیچ مشکلی در زندگی ندارند؛ بلکه آن‌ها مشکلات را هرقدر هم که بزرگ باشند، مانند یک مانع موقت در مسیر پیشرفت‌شان می‌بینند و هیچ‌گاه اعتقادی به جبری‌نگری ندارند.
هنگامی که مشکلی برایشان رخ می‌دهد، به خود می‌گویند قرار نیست این مشکل تا ابد ادامه داشته باشد و همواره معتقدند فردا، هفته یا حتی ماه بعدی بهتری هم وجود دارد که در راه است.
به یاد داشته باشید که افراد قدرتمند و جذاب از بدو تولد این‌گونه نبوده‌اند؛ بلکه توانسته‌اند با تلاش فراوان این صفات و عادات را در خود پرورش دهند و شخصیتی جذاب پیدا کنند. این افراد به دیگران بیشتر از خودشان فکر می‌کنند و همواره با احترام، علاقه و درک بهتری با آن‌ها برخورد می‌کنند.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: