کد خبر: ۱۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
معرفي چند ماسك ساده خانگي براي پوست شما
بسیاری از ما دوست داریم که با استفاد ه از بعضی روش‌های طبیعی و بد‌ون صرف هزینه‌های بالا، پوستی شاد‌اب و زیبا د‌اشته باشیم به همین دلیل گاهی ممکن است با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل‌مان انواع ماسک‌ها را برای پوست خود ساخته و از آن‌ها استفاد‌ه کنیم.
درحالی‌که  ممكن است بعضي تركيبات را نشناسيم و اين موضوع به پوست ما آسيب بزند. كساني كه پوست حساسي دارند بايد در مصرف ماسك‌ها، چه خانگي و چه تجاري  مراقب باشند و حتما با پزشك متخصص مشورت كنند.  باتوجه به اين‌كه روزهاي شلوغي را در پايان سال مي‌گذرانيد  ممكن است پوست شما در اثر استفاده از موادشوينده يا خانه‌تكاني دچار خشكي يا خستگي شود به همين دليل ما چند ماسك خانگي آسان را براي شادبي و نشاط بيشتر پوست شما معرفي مي‌كنيم.

ماسک شیر و جو دوسر (براي آبرساني پوست)
برای نرم شدن پوست و آبرسانی به آن می‌توانید از ماسک شیر و جو استفاده کنید. برای ساخت آن به روش زیر عمل کنید:
تركيبات:
جو دوسر: دو قاشق غذاخوري
شير گرم: دو قاشق غذاخوري
روغن زيتون: دو قاشق چاي‌خوري

روش استفاده:
جودوسر را درون غذاساز پودر کنید. شیر گرم را افزوده و هم بزنید. سپس روغن زیتون را اضافه کنید. مخلوط را روی صورت بگذارید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.
در آخر صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک تخم‌مرغ و آبلیمو (براي جوش‌هاي سرسياه)
سفیده تخم‌مرغ، منافذ باز پوست شما را کاهش می‌دهد و یک احساس چسبندگی موقت در صورت شما ایجاد می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند جوش‌های سر سیاه و ديگر لکه‌های صورت شما را پاک کند.
تركيبات:
سفيده تخم‌مرغ: يك عدد
آبليمو: يك قاشق چاي‌خوري

روش استفاده:
سفیده تخم‌مرغ را با چنگال آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. چند قطره آب لیمو اضافه کنید و روی صورت بمالید تا خشک شود. اگر تشخیص دادید که خشک شده است، لبخند زدن برای شما، دشوار خواهد بود. در نهایت، ماسک صورت را بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل (براي چين و چروك و لك)
این ماسک بی‌نظیر به شما برای رفع جای جوش، چین و چروک پوست و لک‌های قهوه‌ای موثر است که روی صورت است. خواص ماسک زردچوبه و عسل برای پوست صورت معجزه می‌کند و در بلندمدت اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت.
شما مي‌توانيد علاوه به اين تركيب آبليمو هم اضافه كنيد. اولین کاربرد ماسک زردچوبه، عسل و آبلیمو برای جای جوش است. این ترکیب سه تایی باید به مقدار لازم استفاده شود. این ترکیب و خواص عسل و آبلیمو به صاف کردن پوست صورت مشهور است. از آن‌جا که لیمو یک تصفیه‌کننده پوست صورت است وقتی به این ماسک اضافه شود قدرت ماسک چند برابر می‌شود. خواص لیمو و زردچوبه با عسل طبیعی یک ماسک نیرومند می‌سازد. پیشنهاد ما این است که حتما هفته‌اي يك‌بار از اين ماسك استفاده كنيد.

تركيبات:
زردچوبه: یک قاشق غذاخوری
عسل طبیعي: یک قاشق غذاخوری
آبلیمو: یک قاشق چای خوری

روش استفاده:
برای این‌که راحت باشید یک ظرف نسبتا کوچک انتخاب کنید، عسل طبیعی و زردچوبه را داخل آن بریزید و کاملا مخلوط کنید، طوری که عسل و زردچوبه یک دست شود. (اگر مايليد مي‌توانيد آبليمو را هم به آن اضافه كنيد) اگر ترکیب‌تان خشک شد، می‌توانید چند قطره آب تمیز به آن اضافه کنید. (البته اگر از آبليمو استفاده مي‌كنيد ديگر نيازي به آب نداريد.)
بعد از آن یک‌بار صورت خود را تمیز بشويید با انگشت‌ يا براش مناسبي ماسک را روی صورت بمالید. طوری آرام روی صورت بمالید که همه جای پوست صورت را کاملا آغشته کند. تا جایی که می‌توانید به همه نقاط به صورت یک دست ماسک را بمالید.
حدود 20دقیقه صبر کنید این زمان را حتما رعایت کنید. تا اثر ماسک روی پوست صورت بنشیند. با آب ولرم صورت را بشويید. اگر پوست کمی خشک شد می‌توانید با کمی کرم رطوبت پوست را برگردانید.

ماسک موز (براي پوست‌هاي چرب)
یکی از انواع ماسک صورت برای پوست چرب همین ماسک موز است و می‌تواند در مبارزه با پوست چرب به شما کمک کند. درواقع اسکراب‌ها و ماسک‌های میوه‌ای بسیار معدودی وجود دارند که برای پوست چرب، مفیدتر از این ماسک باشند.
مواد لازم:
موز رسیده: يك عدد
عسل: يك قاشق چای‌خوری
لیمو یا پرتقال: يك عدد.
روش استفاده:
موز را له کنید، سپس عسل را اضافه کنید. سه تا چهار قطره آب‌لیمو یا پرتقال در آن بریزید و به‌خوبی مخلوط کنید. مطمئن شوید که خمیر حاصل، نرم و یکدست است. حالا این خمیر را روی گردن و صورت‌تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید. شما می‌توانید از یک لیف نرم نیز استفاده کنید.

ماسک هویج و عسل (براي پوست‌هاي خشك)
اگر به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید زیادی برای پوست‌های خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می‌کند. همچنین، برای روشن شدن پوست و خلاصی از شر لک‌های تیره بسیار مفید است و به پوست درخششی طبیعی می‌بخشد.

تركيبات:
هويچ پوره شده: دو قاشق غذاخوري
عسل: يك قاشق غذاخوري

روش استفاده:
پوره هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به‌طور یک‌دست روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک خاک رس (برای کاهش منافذ باز پوست)
پودرهای رس آرایشی مانند رس بنتونیت و رس کائولینیت توانایی جذب تمام ناخالصی‌ها، سفت کردن پوست و به حداقل رساندن سایز منافذ را دارند. این روش درمانی را دوبار در هفته تکرار کنید.

تركيبات:
خاک رس آرایشی (بنتونیت یا کائولینیت): دو قاشق غذاخوری
گلاب یا شیر: يك تا دو قاشق غذاخوری

روش استفاده:
مقدار کافی گلاب یا شیر را به پودر خاک رس اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. لایه‌ای ماسک رس را روی صورت‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. پس از گذشت این زمان، صورت‌تان را با آب سرد شست‌وشو دهید.
مطلب مرتبط: ماسک صورت شکلات: ۱۵ خاصیت و طرز تهیه ماسک شکلات برای صورت

منبع: تندرستي
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: