کد خبر: ۱۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس شورای اسلامی شهر تاکید کرد:
رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: موضوعی که می تواند برای تمام شهروندان امیدوارکننده باشد، پیشرفت و توانمندی شهرداری در حوزه مالی و پشتیبانی است، چنانچه بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان بود که این رقم در تاریخ مدیریت شهری مشهد بی‌سابقه است.

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: موضوعی که می­تواند برای تمام شهروندان امیدوارکننده باشد، پیشرفت و توانمندی شهرداری در حوزه مالی و پشتیبانی است، چنانچه بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان بود که این رقم در تاریخ مدیریت شهری مشهد بی‌سابقه است.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی، رضا حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: همچنین درآمدهای نقدی بودجه شهرداری در سال ۹۷ به میزان ۱۵۶ درصد و در سال ۹۸ به میزان ۱۲۰ درصد تحقق یافته که این یک رکورد بی نظیر در تاریخ فعالیت شهرداری های کشور محسوب می­شود.

وی ادامه داد: این دستاورد نشانگر تلاش مجدانه و پیگیر همه ارکان شهرداری و شورای شهر بوده و بخش اعظم آن با وصول مطالبات و تهاتر بدهی های شهرداری محقق شده است. این مهم شاخصی بسیار عمیق و به مفهوم آن است که شهر، پویایی و توانمندی لازم را برای تامین هزینه های خود دارد و این در حالی است که امروز یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اساسی شهرداری‌های کشور مباحث حوزه مالی و درآمدی است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید توجه داشت درحالی که در انتهای سال گذشته بسیاری از شهرداری های کوچک و بزرگ کشور در تامین حقوق نیروهای خود معذوریت داشتند، شورای شهر مشهد بنا به درخواست شهروندان مصوب کرد برای حمایت از کارگران بخش خدمات شهری از جمله حوزه نظافت، فضای سبز، کارگران فصلی و روزمزد و... مبلغ یک میلیون تومان پاداش به عنوان کمک هزینه ایام کرونا اهدا شود.

از این طریق، ۱۱ میلیارد تومان پاداش مازاد بر حقوق و مزایا به کارگران شهرداری پرداخت شد. چنین اتفاقات مبارکی به دلیل قدرت مالی شهرداری و فضایی است که شورای شهر برای شهرداری ایجاد کرده است.

حیدری افزود: شاخص دیگری که باید مدنظر قرار گیرد پیشرفت شهرداری در موضوع بودجه اقتصادی است. افزایش رقم بودجه اقتصادی به آن معناست که شهرداری در به پای کار آوردن و به خدمت گرفتن بخش خصوصی موفق بوده و توانسته از ظرفیت های تامین منابع مالی در کشور استفاده بهینه ببرد.

حیدری اظهارکرد: تحقق بودجه اقتصادی شهرداری مشهد تا پیش از سال ۹۶ به سقف ۵۵ درصد رسیده بود. این درصد در سال ۹۶ به عدد ۸۲، در ۹۷، ۱۳۳ و در سال ۹۸ تاکنون به ۹۰ درصد رسیده و اگر اقدامات و پیگیری ما در دولت و سازمان برنامه و بودجه به نتیجه برسد رقم سال ۹۸ به ۱۲۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: از نظر من کار بسیار ارزشمند مدیریت شهری مشهد در دوره جدید هم این بوده چرا که اگر در حوزه اقتصادی توانمند باشیم می توانیم در شهر اقدامات بزرگ و کار عمرانی مفید انجام دهیم. وقتی بخش اقتصادی شهرداری قدرتمند باشد امکان ایجاد طرح های حمایتی از کارگران ساختمانی و یا هزینه کردن برای شهر و شهروندان در ایام کرونا مهیا می شود.

حیدری گفت: یادآوری این نکته ضروری است که در ایام قرنطینه، ۱۰ میلیارد تومان ویژه پرسنل شهرداری، ۵ میلیارد تومان ویژه دانشگاه علوم پزشکی و ۱۲ میلیارد تومان جهت تأمین بسته‌های معیشتی در بودجه شهرداری لحاظ شده است و شهرداری پیش‌بینی کرده ۵۰ هزار خانوار از اقشاری که به هر نوعی به شهرداری وابسته هستند از جمله کسبه شب بازارها و روز بازارها، رانندگان تاکسیرانی، کارگران مرتبط با پروژه‌های عمران خود و مجموعه های متفاوت که از معضل کرونا آسیب دیده اند از ۵۰ هزار بسته معیشتی شهرداری بهره مند می شوند که منشأ آن توان اقتصادی شهرداری بوده که سرمایه بسیار بزرگ ارزشمندی محسوب می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: انکارناپذیر است که تمام حیات شهر وابستگی مستقیم به قدرت اقتصادی شهرداری دارد پس باید تمام دستگاهها و نهادها کمک کنند تا اتفاقات مثبت و مفید در حوزه توانمندی بیشتر شهرداری مشهد روی داده و به اهداف اقتصادی آن دست یابیم. از اینرو همراهی و همکاری بیشتر نهادهای ذیربط و متصدی امر را در تحقق بودجه اقتصادی شهرداری مشهد مطالبه داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: