کد خبر: ۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
عطا مطرح کرد؛
سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در پی شیوع ویروس کرونا بخش عمده ای از کسب و کارها دچار مشکل شده است، گفت: تعدادی از همکاران ما در شورا طرحی دوفوریتی در رابطه با تمدید مهلت پرداخت عوارض تهیه کرده اند و همچنین عصر دوشنبه نیز، لایحه ای دوفوریتی با عنوان "حمایت و مساعدت از مؤدیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا" از سوی شهردار تهران به شورا ارسال شد.

علی اعطا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پایتخت و شرایط پیش آمده اقتصادی ناشی از این موضوع اظهار کرد: بسیاری از کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند و مدیریت شهری، علیرغم تنگناهای مالی، نمی تواند نسبت به این موضوع بی توجه باشد. 

وی گفت: در روزهای پایانی سال که به طور معمول مراجعات به شهرداری و واحدهای تابعه افزایش می یابد، به دلیل شرایط ویژه شیوع بیماری، مدیریت شهری به دنبال اتخاذ سریع تدابیری است که این مراجعات تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده مراجعات پایان سال به شهرداری، به دلیل تخفیف در عوارضی است که مهلت پرداخت آن، پایان سال است، افزود: به همین دلیل در شورا و شهرداری، این پیشنهاد مطرح شد که در قالب طرح یا لایحه ای دوفوریتی، مهلت پرداخت عوارض و استفاده از جوایز خوش حسابی و سایر تسهیلات تشویقی، تا ماه‌های آغازین سال 99 تمدید شود. 

اعطا ادامه داد: تعدادی از همکاران ما در شورا طرحی دوفوریتی در رابطه با تمدید مهلت پرداخت عوارض تهیه کرده اند و همچنین عصر دوشنبه نیز، لایحه ای دوفوریتی با عنوان "حمایت و مساعدت از مؤدیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا" از سوی شهردار تهران به شورا ارسال شد. 

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، آنچه در این پیشنهادات به منظور تمدید مهلت پرداخت عوارض مدنظر است، به عوارض پسماند، عوارض کسب و پیشه و مطالبات حوزه شهرسازی مربوط می‌شود که جزئیات آن در صحن بررسی خواهد شد. 

اعطا گفت: اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شورا و شهرداری قانونا نمی‌توانند در رابطه با عوارض نوسازی مهلت بیشتری در نظر بگیرند چرا که طبق ماده ١٠ قانون نوسازی و عمران شهری، عوارض هر سال در اول فروردین ماه آن سال تحقق می یابد و باید حداکثر تا پایان همان سال به شهرداری پرداخت شود و بنابراین، عوارض نوسازی مربوط به سال ٩٨ طبق قانون مصوب مجلس باید تا پایان اسفند توسط شهروندان پرداخت شود. 

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: بنابراین درنظر گرفتن مهلت بیشتر در این خصوص  اساسا در اختیار شورا و شهرداری نیست و ارایه تسهیلات و تمدید مهلت، تنها در حوزه عوارض پسماند، عوارض کسب و پیشه و عوارض شهرسازی و با مصوبه شورای شهر، می‌تواند صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: