کد خبر: ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بانک مسکن جزییات خدمات تازه تسهیل تراکنش‌های روزمره بانکی به منظور صیانت از سلامت مشتریان خود را تشریح کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اقداماتی با هدف تسهیل رفع بخشی از نیازهای مشتریان بانکی انجام شده است.

تمدید تاریخ انقضای کارت های بانکی به صورت خودکار یکی از این اقدامات است. بر این اساس مشتریان بانک مسکن همچون دیگر مشتریان بانکی کشور، در صورتی که زمان انقضای کارت بانکی آنها اسفند ۹۸ باشد، نیازی به مراجعه به شعب به منظور تمدید این زمان ندارند؛ بلکه انقضای کارت به صورت خودکار به خرداد ۹۹ تغییر کرده و کارت‌های فعلی نزد آنها همچنان قابل استفاده است. همچنین مشتریانی که از کارت خود برای انجام تراکنش‌های غیر حضوری و الکترونیکی استفاده می‌کنند، باید تاریخ انقضا را ۹۹/۰۳ درج کنند.

از دیگر تصمیمات بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به نیازهای روزمره تراکنش بانکی مشتریان در شرایط خاص کنونی، افزایش سقف انتقال‌ وجه «کارت به کارت» از درگاه اینترنتی و خودپردازهاست. سقف انتقال وجه از این دو طریق از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است؛ در حالی که پیش از این انتقال وجه کارت به کارت بیش از ۳ و تا ۱۵ میلیون تومان صرفاً از طریق مراجعه به شعب میسر بود. همچنین با تصمیم بانک مرکزی میزان کارمزد نیز بر مبنای ۳ میلیون تومان محاسبه و کسر خواهد شد.

افزون بر این سقف برداشت از خودپردازهای بانک مسکن و دیگر بانک‌های کشور از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 با دستور بانک مرکزی، تعداد تلاش های متوالی ناموفق« رمز دوم» در هر شبانه روز نیز به پنج بار افزایش یافته است.

مجموعه این اقدامات نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به شعب بانک‌های کشور از جمله بانک مسکن را به حداقل رسانده تا از سلامت آنها بیش از پیش صیانت و از ابتلای احتمالی به ویروس کرونا پیشگیری شود. همچنین روی آوردن به تراکنش‌های الکترونیکی و استفاده حداقلی از اسکناس با تسهیلاتی که برای پرداخت‌های خرد غیرحضوری پیش‌بینی شده، نقش قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، این موارد برای همه بانک‌ها تا اطلاع ثانوی لازم‌الجراست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: