کد خبر: ۱۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مروری بر بهترین ادیتوره
دوربین گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر به‌شدت پیشرفت کرده است و می‌توان مدعی شد که دوربین گوشی‌ها یکی از بخش‌هایی است که طی چند سال اخیر بیشترین کیفیت خيلي خوبي داشته‌اند.اما یک حسگر دوربین قدرتمند و باکیفیت به‌تنهایی نمی‌تواند منجر به ضبط عکس‌های برتر شود.
شما برای دستیابی به عکس‌های زیباتر و خلاقانه‌تر می‌توانید از برنامه‌های اختصاصی ویرایش عکس استفاده کنید. اپلیکیشن‌های فراوانی برای ویرایش عکس در ابزارهای هوشمند وجود دارند که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. در زير به معرفي بعضي از آن‌ها مي‌پردازيم. 
1. Snapseed
این برنامه را که گوگل خریداری‌كرده است فیلترها، فریم‌ها و قابلیت‌های ویرایش جالبی را برای عکس ارائه می‌کند.
قابلیت Auto Tuning موجود در برنامه به‌طور خودکار عکس را به بهترین شکل ممکن ویرایش می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن ضبط تمامی مراحل انجام‌شده از طرف شماست؛ به‌طوری‌که حتی بعد از اعمال ده‌ها افکت مختلف می‌توان به مراحل قبل بازگشت و روی تمامی مراحل انجام‌شده مدیریت کامل داشت. شاید بتوان فوق‌العاده‌ترین ابزار این برنامه را Perspective Transform  دانست که به شما کمک می‌کند زاویه‌ یا پرسپکتیو عکس‌های خود را تغییر دهید. نکته‌ ویژه‌ای که در این ابزار گنجانده‌شده است امکان پر کردن فضاهای خالی به وجود آمده هنگام تغییر زاویه عکس، به‌صورت خودکار است.
2.   Pixlr
اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که کاربری ساده داشته و رایگان هم باشد این برنامه گزینه خوبی است و برای ویرایش تصویر افکت‌ها و فیلترهای مختلفی را به شما ارائه می‌کند. با این برنامه می‌توان کلاژ درست کرد و رنگ تصویر را تنظیم کرد. تنظیم ابعاد، نور، شدت رنگ، خلق تصاویر با نوردهی دوگانه بعضی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه است که با استفاده از آن‌ها می‌توان ظاهر عکس را به شیوه موردنظر خود تغییر داد.
3.  PicsArt Photo Editor
PicsArt  یکی از اپلیکیشن‌‌های پرامکانات‌ ویرایش تصویر است که حتی شامل ویرایش ویدئو نیز می‌شود که برای سیستم‌عامل IOS، اندروید و ویندوز در دسترس است. این برنامه علاوه بر ویرایش عکس ویدئو را نیز ویرایش می‌کند.
استیکرها هم به ورژن جدید برنامه اضافه‌شده‌اند تا در کنار ديگر ابزارهای ویرایش تصویر، این اپلیکیشن را کامل‌تر کنند.
یکی از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن image remixing است. با این قابلیت می‌توان روی عکس‌هایی که با تگ free-to-edit علامت‌گذاری شده‌اند تغییرات مدنظرتان را اعمال کنيد و آن را در برنامه با ديگر اعضا به اشتراک گذاشت.
کار با این برنامه ساده است. قسمت دیگر این برنامه «قالب‌ها» هستند که گزینه‌های مختلفی مانند کارت‌های مناسبتی، رسمی و موارد دیگر را شامل می‌شود.
قسمت ویدئو فقط برای مشترکان پولی برنامه در دسترس است. این بخش به قدرتمندی نرم‌افزارهای مخصوص ویرایش فیلم نیست اما قابلیت‌های مناسبی دارد که معمولا برای ایجاد ویدئوهای مناسب شبکه‌های اجتماعی کافی هستند. همچنین از این قسمت می‌توان نمایشی ویدئویی از عکس‌ها ساخت.
4.  PolyGen - Create Polygon Art
این برنامه فضای عکس‌هایتان را با اضافه کردن چندضلعی‌ها دگرگون می‌کند. این چندضلعی‌ها را می‌توان روی عکس‌ها انداخت. جذاب‌ترین قابلیت این اپلیکیشن نبود محدودیت برای ساخت چندضلعی‌هاست. تا جایی که برای چشم قابل‌تشخیص باشد می‌توان چندضلعی‌ها را ریز کرد، حالتشان را تغییر داد و به تنظیم ابعاد و رنگ تک‌تک آن‌ها پرداخت.
PolyGen  با افکت‌هایی که دارد برای ساختن والپیپر، آواتار و تصویر هدر پروفایل گزینه مناسبی است.
5.  Filterloop
با ترکیب افکت‌های نورپردازی این برنامه می‌توان تصاویر شگفت‌انگيز خلق کرد. اساس کار این اپلیکیشن، ترکیب فیلترهاست و طوری طراحی‌شده است که استفاده همزمان از چندین مورد آسیبی به کیفیت نهایی خروجی وارد نکند.
 امکان اضافه کردن افکت‌های دوربین‌های آنالوگ یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این برنامه کاربردی است.
 Filterloop بسیاری از این افکت‌ها را در خود شبیه‌سازی کرده تا بتوان با آن عکس‌هایی مثل تصاویر چاپی قدیمی گرفت. تعداد قابل‌توجهی از این افکت‌ها رایگان هستند و تعدادی دیگر را نیز باید با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توان استفاده کرد.
6.  Photo Editor
این برنامه یک اپلیکیشن قدرتمند در زمینه ویرایش عکس است و فیلترهایی که دارد می‌تواند ترکیبات رنگی نامناسب عکس را حذف و ویرایش کند. این برنامه شامل فریم‌ها و روتوش‌های مختلف کاربردی برای ویرایش عکس است.
7.  PhotoShake
این اپلیکیشن تنها در چند مرحله می‌تواند عکس‌های شمارا به حالت Collage تبدیل کند. کافی است ابتدا یک پوسته برای تصویر خود انتخاب کنید و بعد از واردکردن عکس‌ها، تصویر Collage خود را تحویل بگیرید.
 مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن های مشابه که باعث توجه تعداد بسیاری از کاربران نیز شده است، نحوه ساخت تصویر نهایی است که به کمک لرزاندن گوشی انجام می‌پذیرد. کافی است بعد از واردکردن عکس‌های دلخواه خود به این اپلیکیشن، گوشی خود را تکان دهید تا در هر نوبت تکان دادن گوشی، به‌صورت اتفاقی، تم‌ها و لایه‌بندی‌های متفاوتی برای تصاویر شما ساخته شود.
کیفیت بالای قاب‌های استفاده‌شده برای تفکیک تصاویر، امکان اعمال افکت‌ها و تغییرات پایه‌ای روی تصاویر، دارا بودن استیکرهای بامزه برای تنوع بخشیدن به عکس‌ها و قابلیت اشتراک‌گذاری مستقیم فایل خروجی به شبکه‌های از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.
8.  PIP Camera – Photo Effect
این اپلیکیشن از نظر قابلیت و امکانات یکی از غنی‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس اندرویدی به‌حساب می‌آید که به وسيله آن می‌توانید به کلاژ تصاویر پرداخته و افکت‌های دلخواه‌تان را روی عکس اعمال کنید. خلق عکس‌های تصویر در تصویر نیز از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.
9. Fused
این اپلیکیشن که برای دستگاه‌های ویندوزفون طراحی‌شده است به شما کمک می‌کند تا آثاری هنری و چشم‌نواز خلق کنید. درواقع جز آن دسته از اپلیکیشن‌هایی به‌حساب می‌آید که نتایج به وجود آمده به وسيله آن به ذوق و حوصله کاربر بستگی دارد. شاید در اولین تجربه‌ نکته چندان جالبی برایتان وجود نداشته باشد اما با صرف کمی وقت و سلیقه می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی را به وجود بیاورید که بدون شک زیبایی و بخصوص تفاوت آن، چشم بسیاری از دوستان‌تان را خواهد گرفت.
نحوه کار با این برنامه به این صورت است که ابتدا باید دو عکس موردنظرتان را در آن فراخوانی کنید تا در ابتدا در صورت تمایل، افکت‌هایی را روی آن‌ها اعمال کنید یا میزان کنتراست تصاویر را تغییر دهید. بعد از انجام مراحل آماده‌سازی می‌توانید به تنظیم وضوح عکس‌ها و حذف بخش‌های ناخواسته از هر عکس بپردازید. درصورتی‌که از عکس‌های مناسب استفاده کنید و درنهایت ترکیب را نیز باحوصله و سلیقه انجام دهید و تصاویری شگفت‌انگيز را به وجود بیاورید. این عمل را می‌توان برای ویدئوها نیز انجام داد و نتیجه را در صورت تمایل، در شبکه‌های مختلف به اشتراک گذاشت.
10.  FaceTune
این برنامه براي ویرایش عکس‌های سلفی و پرتره طراحی‌شده است كه با آن می‌توان لبخند چهره را پهن‌تر کرد و دندان‌ها را روشن‌تر نشان داد. ضمن این‌که با استفاده از ابزارهای آن می‌توان جوش‌ها، لک‌ها، حلقه‌های تیره زیر چشم و اثر قرمزی یا سفیدی چشم را حذف کرد.
جایگزینی موهای خاکستری با دیگر رنگ‌ها و مو گذاشتن برای سرهای بی‌مو، از جمله کارهایی هستند که به‌سادگی انجام می‌شوند. علاوه بر این، با امکانات موجود در این برنامه می‌توان بخش‌هایی از چهره مانند خط چانه، شکل بینی، رنگ لب‌ها، رنگ گونه و سایه چشم را به‌صورت دلخواه درآورد.
معرفی وب‌سایت
virusscan.jotti.org
روی هارد سیستم خود یک فایل مشکوک پیدا کرده‌اید که قصد دارید محتوای آن را ببینید؟
 بهتر است پیش از باز کردن، آن را با استفاده از سرویسی مانند Joti Malware Scan از نظر آلوده بودن به ویروس بررسی کنید.
کافی است فایل موردنظر را از طریق رابط کاربری سایت آپلود کنید تا این سایت آن را با استفاده از مجموعه‌ای از آنتی‌ویروس‌ها شامل ابزارهای شرکت بیت‌دیفندر و AVG اسکن کند. استفاده از این ابزار به‌ویژه برای اسکن کردن فایل‌هایی که همراه با ایمیل برای شما ارسال می‌شوند بسیار مفید است.
www.timeanddate.com
می‌توانید ساعت کشورهای ديگر جهان را با استفاده از گوگل چک کنید یا به ساعت خود خیره شوید و تلاش کنید با جمع و تفریق خودتان آن‌ها را محاسبه کنید. با بوك مارك كردن اين سایت می‌توانید هر زمان که لازم داشتید، مجموعه‌ای از ساعت‌ها را روی صفحه‌نمایش خود نمایش دهید. حتي می‌توانید شهرهای موردنظرتان را انتخاب و ترتیب نمایش آن‌ها را مشخص کنید. علاوه بر این اگر در این سایت یک حساب کاربری رایگان بسازید، می‌توانید روی هر رايانه و مرورگری به این ساعت‌ها دسترسی داشته باشید.
www.tinylink.ir
لینک‌ها بخش مهمی از دنیای اینترنت هستند و همه ما زمانی که بخواهیم دوستمان را به تماشای یک صفحه اینترنتی یا دانلود یک فایل دعوت کنیم، مجبوریم لینک آن را برای او بفرستیم. گاهی لینک‌ها آن‌قدر طولانی و بلندند که به‌راحتی هنگام چت یا حتی خواندن شفاهی قابل‌انتقال نیستند، بخصوص اگر حاوی کاراکترهای فارسی باشند. به همین دلیل همیشه باید یک سرویس کوتاه کننده لینک را به یاد بسپارید که در این مواقع به سراغش بروید.
www.tinylink.ir یکی از آن‌هاست و به خاطر زبان نمایشی فارسی‌اش کاربرد بیشتری برای ما ایرانی‌ها دارد.
deadpixelbuddy.com
به کمک تست‌های این سایت می‌توانید از وجود پیکسل مرده در نمایشگر خود مطلع شوید. ابتدا صفحه را فول اسکرین كنيد و سپس روی مربع رنگ‌ها کلیک کنید تا پیکسل‌های مرده روی رنگ موردنظر نمایش داده شود. برای سوئیچ راحت‌تر بین رنگ‌های از کلید چپ و راست صفحه كليد استفاده کنید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: