کد خبر: ۱۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
جولان دلالان این بار در بازار ماسک
ابتلاء به کرونا ویروس، استفاده از ماسک را در صدر توصیه‌های ایمنی و بهداشتی جلوگیری از آلودگی به این ویروس قرار داد. همزمان با این توصیه دلالان و سواستفاده گران وارد عرصه شدند.

این دلالان از جنس همان‌ها هستند که شیرخشک را زمان جنگ انبار می‌کنند، دارو را هنگام تحریم و رب گوجه فرنگی را هنگام کمبود مواد اولیه. برایشان هم فرقی نمی‌کند دارو برای بیمار ام اس است و یا غذا برای کودک گرسنه، به دنبال منفعت به هر بازاری سرک می‌کشند.

گزارش ها نشان از کمبود بی‌سابقه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار دارد، یک عرضه کننده عمده تولید ماسک از خریداری شدن ماسک‌ها در دو هفته گذشته خبر داد وگفت: ماسک‌ها تنها برای جلوگیری از بیماری کرونا نیست، به شکل کلی و قبل از این بیماری، ما تقاضای بسیاری برای ماسک از شهرک‌های صنعتی اطراف تهران شامل شریف‌آباد، فرون آباد، چهاردانگه، عباس آباد و.. داشتیم و داریم. کارگران این شهرک‌های صنعتی در کارخانه‌های رنگ‌سازی، لوازم صنعتی با هزاران نوع مواد شیمیایی دست به گریبان هستند. این نایابی ماسک‌ها اول از همه جان کارگران را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: امروز توضیح کنندگان لوازم ساختمانی و مصارف صنعتی تنها به مشتریان ثابت خود ماسک می‌فروشند، البته آن هم اگر داشته باشند.

وی قیمت ماسک را  با توجه به کیفیت آن، در بازار متفاوت اعلام کرد و گفت: ماسک های معمولی یک فیلتره که الان بین 30 تا 60 هزار تومان در داروخانه ها عرضه می‌شود . در عمده فروشی‌ها قبل از کرونا 2 هزار تومان بود که با نهایت سود 2هزار و 500 تومان به مشتری فروخته می‌شد.  الان کارفرمایان شهرک‌های صنعتی در به در به دنبال ماسک می‌آیند و برای کارگران این ماسک ها را می‌خواهند و یک سری هم مردم عادی هستند که برای مصرف و مقابله با کرونا می‌خواهند.  ما به شرکت‌ها سفارش داده‌ایم اما هنوز به دست ما نرسیده است.

من خود شاهد بودم که دلال‌ها از  عرضه‌کنندگان و کارخانه‌های تولید ماسک، ماسک‌ها را از بازار جمع کردند و الان شاهد هستیم که به چند برابر قیمت در بازار فروخته می‌ شود. باید فکری به حال این وضعیت کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: