کد خبر: ۱۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:
معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از ثبت ۴۹ فقره محدوده معدنی در استان خراسان جنوبی در سامانه کاداستر خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسام مقدم علی در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت های غیرفلزی استان خراسان جنوبی در سطح کشور، خاص و منحصر به فرد است. وی افزود: این بستر در کشورهای دیگر، سبب ایجاد ظرفیت تولید پارک های شیمیایی عظیم با صنایع پایین دستی زیادی شده است.
معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تشریح جزئیات رکوردهای ثبتی این شرکت در استان خراسان جنوبی گفت: این محدوده های ثبتی شامل ۶ پروانه بهره برداری، ۴ پروانه اکتشاف، ۲ گواهی کشف جدید و ۱۶ مورد درخواست ثبت است.
وی افزود: ۲۱ مورد محدوده نیز در همین رکوردهای ثبتی طی ماه های اخیر پس از بررسی های اکتشافی، درخواست ابطال ثبت به سازمان صمت استان و آزادسازی محدوده ارسال شده که بیانگر تمرکز قابل توجه فعالیت های اکتشافی ایمپاسکو در استان خراسان جنوبی است.

انجام ۸۵ هزار متر حفاری در خراسان جنوبی

مقدم علی با اشاره به انجام ۸۵ هزار متر حفاری در خراسان جنوبی بیان کرد: با حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این استان، رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی یکی از استان های پایلوت در اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.

احیای ۱۶ معدن

معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه ۴۳ درصد معادن استان خراسان جنوبی غیرفعال است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۶ معدن احیا شده و پیش بینی می کنیم تا ۲۵ معدن دیگر بر اساس پتانسیل یابی صورت گرفته در استان احیا شود.

طبس قطب اصلی زغال سنگ

مقدم علی بیان کرد: بر اساس طرح جامع سند زغال سنگ کشور، طبس قطب اصلی تولید زغال سنگ در کشور خواهد بود که با تولید ۲٫۵ میلیون تن، بالاترین میزان را در کشور خواهد داشت.
وی افزود: در برنامه ریزی های بلند مدت در حوزه زیرساختی و ایمنی در معادن زغال سنگ، طرح هایی در دستور کار قرار گرفته است.

تدوین طرح جامع زغال سنگ حرارتی

معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: علاوه بر فعالیت در معادن زغال سنگ پرورده شرقی و پرورده ۴، در حوزه زغال سنگ های حرارتی نیز در محدوده کوچک علی شمالی اقداماتی در حال انجام است و در نظر داریم طرح جامع زغال سنگ حرارتی را در این حوزه تدوین کنیم.

تولید ۱۵ هزار تن پتاس با خلوص بالا

مقدم علی با اشاره به اینکه معدن پلایای خور و بیابانک با ذخیره حدود ۲ میلیارد متر مکعب، تنها واحد فرآوری کشور در این حوزه است، اذعان داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۵ هزار تن پتاس با خلوص بالا در واحد پتاس خور و بیابانک استحصال شد.
وی افزود: این میزان تولید، ناشی از برداشت ۱۸ میلیون متر مکعب شورابه از پلایای خور و بیابانک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: