کد خبر: ۱۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اولین دستاورد عینی در پی انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌جانبه در همایش «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی»؛
بانک صادرات ایران برای حمایت از داخلی سازی تجهیزات صنایع نفت، گار و پتروشیمی با انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت ایران تفاهم‌نامه دوجانبه امضا کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: امکان تجدید دو تا پنج مرتبه‌ای رقم تخصیص یافته 25 هزار میلیارد ریالی حمایت از انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت ایران در سال آینده وجود دارد که یکی از دستاوردهای آن توسعه و اشتغال است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: رقم تخصیص یافته 25 هزار میلیارد ریال در سال 99، دو یا چند بار قابل تجدید است و در صورت استفاده شدن، همین سقف اعتباری تمدید خواهد شد و حتی در صورت وجود ظرفیت، امکان تمدید چهار تا پنج بار آن نیز وجود دارد و چه بسا در هر فصل بتوان این 25 هزار میلیارد ریال را جذب کرد که این اتفاق می تواند منجر به اشتغال و توسعه بیشتر شود. البته برای گردش مالی در بانک نیز مطلوب خواهد بود. امیدوارم در تحقق این گام بزرگ، شاهد بالندگی صنعت، اقتصاد و نظام بانکی باشیم.
وی با اشاره به اینکه کار بزرگی در کشور در حال شکل گرفتن است و همه فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بزودی از میوه نهالی که کاشته‌ایم بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: یکی از زحمت‌کش ترین قشرهای جامعه ایران و اثر گذار بر اقتصاد، صنعتگران و سازندگان تجهیزات در کشور هستند که سابقه دیرینه و درخشانی دارند. دستاوردهای آنها در اغلب صنایع فولادی، غذایی، سیمانی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک و ... قابل مشاهده است و هر کجا کارخانه و واحدی تولیدی فعالیت دارد می‌توان بر روی تجهیزات آنها لوگوی یک شرکت سازنده ایرانی را مشاهده کرد.
صیدی افزود: سازندگان تجهیزات صنعتی در کشور در شرایط کنونی اقتصادی خوش درخشیدند و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.
 در عین حال ظرفیت‌های بازار منطقه از جمله عراق و افغانستان هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن، فرصت مناسبی برای صنعتگران ما خواهد بود. ظرفیت‌های بزرگی در این زمینه در کشور وجود دارد و بانک صادرات ایران افتخار دارد که در این مسیر یک قدم جدی دیگر بردارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: این حرکت از ابتدای سال گذشته شروع شده و از ابتدای امسال نیز با طرح «طراوت» با قدرت ادامه پیدا کرد و آثار خیلی خوبی برجای نهاده و سهمی هر چند کوچک در عبور اقتصاد ایران از زیر فشارهای بین‌المللی بر عهده گرفته‌ایم. امروز با انعقاد این تفاهم‌نامه با انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت قدم دیگری برای حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان برومند، بادانش و با انگیزه ایرانی برخواهیم داشت و این اتفاق  برای ما افتخار بزرگی محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر این نکته که برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه یک کارگروه در بانک صادرات ایران تشکیل خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال جاری مراحل تشکیل پرونده‌های اعتباری آن نهایی شود و توانمندی‌های بانک در سال آینده با تمام ظرفیت در خدمت انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت قرار گیرد.
این تفاهم نامه توسط حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مجید محمدپور رییس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت ایران در حاشیه نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جزیره کیش به امضا رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: