کد خبر: ۱۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
درصد از جمعیت شهری در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی تحت پوشش آب شهری بودند که اکنون این رقم به ۹۹.۶ درصد رسیده است.
ملیحه سادات حسینی:تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شهری از ۲۷ واحد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۴۹ واحد رسیده و جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری نیز از ۸.۵ درصد در ابتدای پیروزی انقلاب به ۵۰.۸ درصد رسیده است.


تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار واحد بود که در حال حاضر به ۲۳۲ واحد رسیده است.

دسترسی بیش از ۸۱ درصد جمعیت روستایی به آب سالم 
۱۲ درصد از جمعیت روستاهای‌ کشور در ابتدای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار بودند. در حال حاضر ۸۱.۹ درصد جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

«حمید رضا جانباز» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور چندی پیش گفت: در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاهای سراسر کشور بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی هستند و تلاش می شود تا یک سال و نیم آینده به بیش از سه میلیون نفر دیگر نیز آب شرب سالم و بهداشتی برسد.  در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
وی افزود: هم‌اکنون در همه ۳۱ استان کشور، پروژه‌های آبرسانی روستایی در حال انجام است و حدود چهار هزار قرارداد تاکنون در این بخش با بخش خصوصی منعقد شده است.
جانباز تصریح کرد: طبق شاخص‌های جهانی بهداشت که مبتنی بر دسترسی مردم به آب شرب باکیفیت با مختصری پیاده‌روی است، بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی ایران بهره‌مند محسوب می‌شوند، اما به دنبال این هستیم که روستاها همچون شهرها آب شرب باکیفیت به صورت لوله‌کشی در منازل خود دریافت کنند و کیفیت آب شرب در روستاها برابر با کیفیت آب شرب در شهرها باشد.

اگرچه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط چهار هزار و ۳۷۶ روستا برق‌دار بودند، اما اکنون روستاهای برق‌دارشده بالغ بر ۵۷ هزار و ۳۵۰ روستاست که بدین ترتیب، همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از برق برخوردار شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: